בשורות רעות לטסים: בצל הסגר הכולל המתקרב, שהחריג את שדה התעופה בן גוריון ומתיר לישראלים לטוס במהלך החגים, וכן לצד התחלואה ההולכת וגדלה בנגיף הקורונה, רשימת המדינות שנחשבות לירוקות עודכנה היום (רביעי), וממנה יצאו המדינות הבאות: קרואטיה, הונגריה, אוסטריה וסלובניה. על כן, השבים מהמדינות הללו ייחשבו כמי שחזרו ממדינות אדומות, ויחויבו ב-14 ימי בידוד עם שובם ארצה.

לרשימת המדינות הירוקות נוספו איי סיישל, איסלנד, קובה וסרביה, שמצטרפות לרשימה שאושרה בעבר, הכוללת את איטליה, אסטוניה, בולגריה בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הונג קונג, יוון, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, פינלנד, קנדה, קפריסין, רואנדה, אוסטרליה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, אירלנד, טאיוואן, נורווגיה, סינגפור, פורטוגל ותאילנד.

ההפגנה בנתב"ג (צילום: אבשלום ששוני)

ממשרד הבריאות נמסר כי רשימת המדינות תעודכן אחת לשבועיים, וכי כל הנוסעים מישראל ואליה יתחייבו למלא הצהרות בריאות מקוונות באתר המשרד טרם הגיעם לנמל התעופה או לפני עלייתם למטוס במדינת המוצא בה הם נמצאים. 

עוד נמסר כי על כלל הטסים מוטלת האחריות לוודא את הדרישות במדינות היעד אליהן הם מגיעים, לרבות מדיניות הכנסת הנוסעים מישראל וכן דרישה על בדיקות שונות בשל התפשטות נגיף הקורונה, אם כי צוין כי אין חובה על בדיקה לשבים ממדינות שנחשבות ירוקות. עוד נמסר כי כלל הנוסעים הישראלים נדרשים לעטות מסיכות ולשמור על כללי הריחוק גם במדינות הזרות.