נאום מיוחד של הפרויקטור: לקראת הכניסה לסגר כולל לפני ערב ראש השנה תשפ"א, שצפוי להימשך עד סוף חגי תשרי, פרופ׳ רוני גמזו, פרוייקטור הקורונה, העומד בראש תוכנית "מגן ישראל", יישא נאום מיוחד היום (חמישי) ב-17:30.

גמזו צפוי להתייחס, בין היתר למערכה נגד הקורונה, על ההגבלות החדשות הצפויות להיכנס לתוקף ועל אופן ההתמודדות של ישראל עם המגפה. מדוברות משרד הבריאות נמסר כי בתום הנאום יענה לשאלות עיתונאים.

כזכור, מוקדם יותר היום שר הבריאות יולי אדלשטיין השתתף בדיון הערכת מצב במרכז השליטה של הקורונה באיירפורט סיטי. הדיון התקיים לאחר יציאתו מבידוד. בנוסף הוא קיים בשיתוף מנכ"ל משרדו - פרופ' חזי לוי, תדרוך לתקשורת. אדלשטיין אמר בראשית דבריו: "אנחנו מתקרבים ליום הכיפורים, ימים שבהם לא רק הציבור החרדי מגיע לבתי הכנסת. כדי להתחשב בכך אישרנו בגאווה מניינים עם כל הדרישות של התו הסגול, על מנת שגם השנה יוכלו אזרחי ישראל היהודים לשמוע כל שופר".

חזי לוי (צילום: דוברות משרד הבריאות)
חזי לוי (צילום: דוברות משרד הבריאות)

"לכן, הייתי מציע שכל אחד ישאל במקום למה אפשר להתפלל - שכל אחד ואחת ישאלו את עצמם מה אני אישית יכול לעשות על מנת שההגבלות האלה יצליחו וכולנו ביחד נראה נתוני תחלואה שונים", אמר שר הבריאות, "אני מקווה שלא יחולו שינויים בתקנות, אבל אם כולנו נצא מתוך הנחה שהכלל להיות בבית עם המשפחה הגרעינית, וכשיוצאים מהבית עושים את זה לעבודה מותרת, אז יש סיכוי להצלחה".