המשטרה הודיעה הערב (שבת) כי מחצות עד השעה 17:00 נרשמו 342 דוחות, כאשר 253 מהם ניתנו בגין יציאה ממקום מגורים לפעולה או למטרה שאינה מותרת. כמו כן, דוח אחד ניתן על הפרת בידוד, אחד על הפעלת מקום ציבורי או עסקי שהפעלתו נאסרה, אחד נוסף על הפרת החובה להציב שלט לעניין השמירה על המרחק בתור ו-86 בגין אי עטיית מסכה. הם ציינו כי ישנה ירידה דרסטית בשיעור של כ-50 אחוזים במספר דוחות בגין אי עטיית מסיכה וכן כמחצית מהדוחות בגין הפרה של הסגר. 

בתוך כך, אתמול אותר במחסום בידוק ביציאה מחיפה, חולה קורונה מאומת כשהוא שוהה ברכב עם אדם נוסף. מדובר בתושב בסמת טבעון, בשנות ה- 40 לחייו שעפ"י רישומי משרד הבריאות הינו חולה קורונה מאומת הנדרש לשהות בביתו.  הוא נקנס ב-5,000 שקלים, ונדרש לשוב לביתו בהתאם להנחיות. כמו כן, במהלך בידוק כלי הרכב במחסומים בכביש 79 באזור הקריות, אותרה תושבת טמרה בשנות ה-40 לחייה, רופאה המחוייבת בידוד. היא הפרה את תנאי הבידוד, ויצאה מביתה כשבעלה יושב לצידה ברכב. השוטרים רשמו לנהגת קנס בסך 5000 ש"ח לצד דרישה לשוב לביתה בהתאם להנחיות.

סגר - המשטרה עצרה חולה קורונה במחסום בצפון. צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, אתמול בערב, המשטרה ביקשה מראשי קהילת ויזניץ' בחיפה לפזר התקהלות אסורה ברחבה הסמוכה לבית הכנסת, ומנוגדת להנחיות משרד הבריאות. עם הגעת השוטרים למקום דרשו מגורמי ההנהגה המקומית לפנות את ההתקהלות מהרחבה ומאות האנשים פוזרו לבתיהם. מהמשטרה נמסר כי "חומרי התיעוד הועברו לבחינה וזימון האחראים אל תחנת המשטרה בהמשך".

שוטרי תחנת חיפה הגיעו היום בשעות הצהריים בשנית, בפיקודו של מפקד התחנה - נצ"מ אמיר גולדשטיין, אשר ביקש מראשי הקהילה לפזר את ההמון וכן כרזו לבאי המקום לשוב לבתיהם ולנהוג בהתאם להנחיות, למען שלום הציבור. במשטרה הדגישו כי יגיעו להמשיך ולאכוף במקום "ככל שיידרש, במסגרת המאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה ופונה לציבור לנהוג באחריות ולהישמע להנחיות".

קורונה - המשטרה אוכפת את התקנות בקהילת ויזניץ' בחיפה. צילום: דוברות המשטרה

עוד נמסר מהמשטרה כי במהלך סוף השבוע נחשפו שתי מסיבות טבע - אחת ביערות הכרמל והשניה בפרדס חנה. עם הגעת השוטרים למקום, הבחינו במאות משתתפים אשר פוזרו בהתאם לתקנות,  כאשר מארגני המסיבות עוכבו לחקירה בתחנת המשטרה בגין ניהול אירוע בניגוד להנחיות משרד הבריאות וכן נקנסו בהתאם.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ערך הערב סיור בין מחסומי המשטרה השונים אשר נפרסו ברחבי הארץ ושוחח עם השוטרות והשוטרים על משימת האכיפה אשר הוטלה עליהם החל מאתמול, ערב החג. אוחנה איחל לשוטרות ולשוטרים בשטח חג שמח ושנה טובה ואמר: "המשימה שלכם היא שמירת חיים. אני מודה לכם על ההירתמות למשימה החשובה הזו ומעריך את המסירות שבה אתם מבצעים את עבודתכם. בזכותכם נוכל להציל חיים, אין מטרה נעלה מזו".