תמונת מצב מדאיגה: מספר החולים לנפש בנגיף הקורונה בישראל חצה היום (שני) את מספרם בארה"ב, כך לפי פרסום של חדשות ערוץ 12. נכון לרגע זה, בישראל חיים 20,562 נשאים מאומתים על כל מיליון אנשים, שעה שבמעצמה, שהוכתה קשות מהמחלה ונמצאת במקום הראשון מבחינת היקף התחלואה העולמי, המספר עומד על 20,475. 

"ישראל עומדת בראש הרשימה מבחינת היקף ההדבקה לגולגולת במשך תקופה ארוכה", מסבירה פרופ' רונית קלדרון-מרגלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. עוד הוסיפה כי העלייה בהיקף ההדבקה לא מוסברת על ידי העלייה במספר הבדיקות בלבד: "ההיקף של מי שנמצא חיובי בבדיקות הללו עומד על 11% בלבד, זה נתון שתואם את מה שמתרחש ברחבי העולם".

בתוך כך, ממשרד הבריאות נמסר היום כי כמות הנדבקים בקורונה ביממה האחרונה היא 2,567 בני אדם. כמו כן, 9 בני אדם נפטרו מאז חצות. חלה ירידה קלה במספר המונשמים, וכעת ישנם 169. מספר החולים קשה ממשיך לטפס, וכעת 653 מאושפזים במצב זה.

נתניהו בהצהרה לתקשורת על סגר ראש השנה

ישראל עומדת בראש הרשימה לא רק במספר הנשאים, אלא גם בממוצע מקרי המוות לאדם. בעוד הממוצע העולמי של מקרי מוות כתוצאה מהמחלה עומד על 124 בני אדם על כל מיליון איש, בישראל המספר גבוה יותר, ועומד על 137. 

על פי דוח מודיעיני שפורסם הבוקר, מתחילת חודש ספטמבר, קצב ההדבקה בנגיף גדל ב-5% מדי יום. עוד צוין בדוח כי מוקדם מידי לקבוע האם לסגר כולל יהיו השלכות חיוביות על המצב.