פרופ' גליה רהב, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים "שיבא" בתל השומר, התייחסה הבוקר (שלישי) בגל"צ לעלייה בתחלואה בקורונה בישראל, ומתחה ביקורת על הממשלה והאזרחים: "נצטרך לסבול בגלל דברים טכניים - כמו זה שהממשלה לא מקבלת החלטות - וגם בגלל שלאזרחים אין משמעת. לא שמים על הסגר".

סגר - המשטרה עצרה חולה קורונה במחסום בצפון. צילום: דוברות המשטרה

על העומסים בבתי החולים וסכנת קריסת המרכזים הרפואיים אמרה רהב, כי "תל השומר לא בסכנת קריסה. כמות החולים במצב קשה שהגיעו בחג הייתה מטאורית, אבל אנחנו עומדים בזה. בהרבה בתי חולים זה לא המצב - יש בפריפריה כאלו שעומדים בפני קריסה".

אמש פורסם ב"חדשות 12" כי מספר החולים לנפש בנגיף הקורונה בישראל חצה את מספרם בארה"ב.  נכון לרגע זה, בישראל חיים 20,562 נשאים מאומתים על כל מיליון אנשים, שעה שבמעצמה, שהוכתה קשות מהמחלה ונמצאת במקום הראשון מבחינת היקף התחלואה העולמי, המספר עומד על 20,475. 

הצוות הרפואי בבית החולים שיבא (צילום: אבשלום ששוני)
הצוות הרפואי בבית החולים שיבא (צילום: אבשלום ששוני)

"ישראל עומדת בראש הרשימה מבחינת היקף ההדבקה לגולגולת במשך תקופה ארוכה", הסבירה פרופ' רונית קלדרון-מרגלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. עוד הוסיפה כי העלייה בהיקף ההדבקה לא מוסברת על ידי העלייה במספר הבדיקות בלבד: "ההיקף של מי שנמצא חיובי בבדיקות הללו עומד על 11% בלבד, זה נתון שתואם את מה שמתרחש ברחבי העולם".