במכתבים ששלחו היום (שלישי) נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות לשר האוצר, ישראל כ"ץ, ביקשו השניים בהמשך להחלטת הממשלה בעניין הקפאת העלאת שכר חברי הכנסת, השרים וראש הממשלה והפחתת שכרם הנוכחי ב-10% להחיל את ההסדר הנוכחי גם על שכרם.

כאמור, באשר להצעה להפחתת שכר השרים וחברי הכנסת, מדובר בהצעה שכוללת שני סעיפים: הפחתת השכר הנוכחי ב-10%, וביטול עדכון המשכורת של 2021. ההצעה צפויה לחסוך כ-8 מיליון שקלים. על פי ההצעה, הוראת שעה זו תחול עד ה-31 בדצמבר 2021. הצעה זאת אושרה אתמול בפה אחד בתום ישיבת ממשלה בנושא. 

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול בנושא: ״שר האוצר יביא היום את ההחלטות הללו ואחרות לממשלה, כולל את הפחתת שכר הבכירים בעשרה אחוז. כולנו חייבים לשאת בנטל, ואנחנו כשרים חייבים גם לעמוד יחד בשורה אחת מאחורי הצעדים שננקוט ואל מול המציאות שעוד תהיה קשה". 

בקשת הנשיאה להחיל עליה את ה... by מעריב אונליין

שרי הליכוד אמיר אוחנה, מירי רגב ואופיר אקוניס אמרו בישיבה כי "יש לקצץ בשכר גם לבכירי הרשות השופטת ולא רק לשרים ולח"כים". שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר בתגובה כי "לא צריך לדבר על מגזר ספציפי ולא צריך לעשות עליהום על השופטים". שר האוצר כ"ץ ציין כי בהמשך יביא תכנית לקיצוץ במגזרים נוספים, כשבכוונתו למי שמשכורתו היא בגובה שכרו של ח"כ ומעלה, וכן בעלי תפקידים במערכת המשפט. 

השר אקוניס טען כי קיצוץ בשכר של בכירי הרשות השופטת "זאת דוגמא אישית מתבקשת". לדבריו, "חברי הרשות המבצעת - תורמים את חלקם, חברי  הרשות המחוקקת - תורמים  את חלקם, מדוע חברי הרשות השופטת הוחרגו מההצעה? אני מציע לכלול גם אותם ואת כל מי ששכרו במגזר הציבורי מעל 40,000 בהצעה להפחתת השכר".