פונה לאזרחים: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הערב (שבת) סרטון בחשבון הטוויטר שלו, בו קרא לכלל האזרחים להתגייס יחדיו על מנת לנצח את נגיף הקורונה. "אזרחי ישראל, אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית. בגל הראשון היינו בין המדינות הראשונות לסגור את השמיים ולהטיל סגר כללי. בגל השני מדינות עשו סגרים על מחוזים נרחבים, אנחנו המדינה הראשונה להטיל סגר כללי. אני מאמין שמדינות אחרות יבואו בעקבותינו", אמר נתניהו. 

"אנחנו פועלים בשלושה שלבים. שלב ראשון-סגר, שלב שני-שגרת קורונה עם בדיקות מהירות, שלב שלישי-חיסון. השלב של הסגר הוא קשה, אבל אין ברירה. בתי החולים נאנקים, צעירים נדבקים ויהיו עם סימני לוואי לכל החיים. שמענו את המומחים שאמרו להשאיר כלכלה פתוחה. לדעתי, ורוב השרים הסכימו איתי, זה לא נכון - צריך סגר מלא", הוסיף. 

בהמשך התייחס לביקורת אותה הוא סופג בעת האחרונה, ביחס לטיפולו בהתפשטות המגיפה, ואמר: "האם נעשו טעויות? בוודאי. ההחלטה שלנו לפתוח את אולמות השמחות הייתה מהירה מדי, אולי גם ההחלטה לפתוח את כלל מערכת הלימודים. ההחלטות הפופוליסטיות בכנסת לבטל את ההגבלות שהטלנו היו שגויות לחלוטין". 

לבסוף, התייחס לסוגיה הנפיצה של פתיחת בתי הכנסת ביום כיפור, ואמר כי "מקהלת "הכל סבבה" באולפנים שאמרה שזו רק שפעת ולא צריך להגזים - זה תרם לפרימת כל המשמעת הציבורית והציות להנחיות. וגם אם יש כאלה שמפרים הנחיות - אל תלכו שבי אחריהם. כראש ממשלה שמתפלל כל שנה בבית הכנסת, אני מבקש - אל תלכו השנה לבית הכנסת. ונשמרתם לנפשותיכם".