ברשתות החברתיות פורסמו הלילה סרטונים המתעדים חגיגות וריקודים של בחורי ישיבות ברחבי בני ברק במוצאי יום הכיפורים. עו"ד משה מורגנשטרן, מחזיק תיק הבריאות בעיריית בני ברק, התייחס לנושא, והסביר הבוקר (שלישי) בראיון אצל גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, כי "ניסינו להידבר עם רבנים של חלק מהישיבות, אבל זה לא הולך".

"ברוב המקומות עבר בסדר, היו בהחלט מקומות שלא שמעו, היו חצרות שהחליטו לקיים את יום כיפור כרגיל", אמר מורגנשטרן בפתח דבריו. "קשה לנו עם אי השמירה הזו על ההנחיות, אבל הציבור ברובו כן שמר. המשטרה צריכה לאכוף ואני שמח שהיא התחילה לאכוף את זה יותר ביד קשה". 

זה הפתרון? אין אפשרות להידבר עם הרבנים של אותן ישיבות?
"ניסינו, אני יודע שראש הממשלה דיבר עם אחד מהם, ניסינו וזה לא הולך. במשטרה ובדרגים הגבוהים בעירייה הבינו את זה". 

אחוז המתים החרדים גבוה מאוד לצערנו. 
"אני חולק עלייך, יש לנו בבני ברק מאז ספטמבר ארבעה נפטרים מתוך 6,000 חולים. כל רופא שיגיד אחרת טועה. ישבנו איתנו רופאים בכירים ודיברו איתנו על זה, אנחנו עיר צעירה והתחלואה בעיקר אצל הצעירים". 

תלמידי הישיבה שמגיעים חזרה הביתה עכשיו, זה לא פועל לטובתכם.
"הם נשארים. נפתחו ישיבות של חולים ומבודדים. בראש חודש אלול בחורי הישיבות עזבו את הישיבות ונאסר עליהם לחזור עד היום. לצערנו חלק מזה כשל. המתווה היום הוא כזה - בחור ישיבה חולה לא חוזר הביתה. יש אנשים שמזלזלים בכל מקום ובכל עיר. אנחנו כפתרון מצאנו שהבחורים החולים לא יצאו החוצה. בחור שצריך בידוד הולך לישיבה בבידוד, וזה מה שאמור להיות. אין לנו דרך חוץ מלהסביר ולדבר עם ראשי הישיבות".

שוטר מנסה לאכוף את הסגר הלילי בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)