ראש הממשלה בנימין נתניהו ענה היום (שלישי) לשאלות שהופנו אליו בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו. במהלך השידור החי, שנמשך כ-20 דקות, העריך כי "הסגר לא יימשך פחות מחודש, אולי אף יותר". בהמשך ציין כי ייתכן שסכום הקנסות יעלה, והוסיף: "עסק שיפר את התקנות - יישלל ממנו מענק הסיוע".

"לפחות שלוש חברות תרופות נמצאות כיום בשלבים המתקדמים של יצירת החיסון לנגיף, ונדע שעברנו את השלב הקריטי אחרי שה-FDA והמקבילים שלהם באירופה יאשרו אותם", הסביר, "מעריך שזה עניין של חודשים עד שהחיסון יאושר, אבל ייקח עוד זמן רב עד שהחיסונים יגיעו לכל העולם, וגם למדינת ישראל". 

נתניהו התייחס להוראה שנתן להקים מפעל לייצור חיסונים, וציין כי הדבר ייצא לפועל - "גם אם מפעל כזה אינו רווחי". הוא הסביר: "מה חיל האוויר שלנו רווחי? חיל המודיעין ומערכות אחרות רווחיות? זה פשוט כוח וצורך קיום". 

בהמשך השידור ראש הממשלה נשאל על המועד בו מערכת החינוך תחזור לפעילות והסביר: "אנחנו רוצים להיערך לכך כמיטב יכולתנו, ולאפשר לילדים בגיל הרך, וגם לתלמידי כיתות א ו-ב' לחזור ללימודים בקפסולות. זו הגישה שלי, כרגע אנחנו רואים שהנגיף ממשיך להתפשט גם בגילאים האלה".

נתניהו הציג את השלבים לחזרה לשגרה לפי ההמלצות שקיבל: "בשלב הראשון תהיה שיבה לעבודה והפעלה מחדש של החינוך לגיל הרך, בשלב השני יושבו המסחר והשווקים. בהמשך תורחב פעילות המשק, וייפתחו המסעדות ותחום הפנאי. בשלב החמישי והאחרון ישובו האירועים והמופעים". ראש הממשלה הדגיש כי "ייקבע רף של מספר חולים מסוים למעבר בין השלבים, שמהווים יציאה מדורגת מהסגר".