משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 4,953 מקרי קורונה מאומתים חדשים אותרו אתמול מתוך 34,436 תוצאות בדיקות. מדובר בשיעור בדיקות חיוביות של 15%. 

סגר קורונה - תושבת עכו שהפרה את הסגר עוכבה במחסום ביציאה מג'דיידה מכר

סך החולים הפעילים עומד על 65,149, מתוכם 810 במצב קשה ו-203 מונשמים. 12 חולים נפטרו מחצות ו-1,547 חולים נפטרו במצטבר מפרוץ המגפה. עד כה נרשמו בישראל 239,806 מקרי קורונה מאומתים. 

משרד הבריאות התייחס למספרי הנדבקים הנמוכים באופן יחסי שאותרו בימים האחרונים, והסביר כי בסוף השבוע האחרון שהתחבר ליום הכיפורים נרשמה ירידה חדה בכמות הבדיקות, שככל הנראה תוביל בימים הקרובים לעלייה חדה במספר הנדבקים היומי. 

בסך הכל בין התאריכים 25.9 עד 29.9 בוצעו 170,992 בדיקות, בממוצע 34,198 בדיקות ליום, ואותרו 23,779 מאומתים, כלומר בממוצע 4,755 נדבקים חדשים מדי יום. שיעור הבדיקות החיוביות הממוצע בין תאריכים אלו עומד על 13.9%. 

קורונה - המשטרה איתרה נהגת מחויבת בידוד. צילום: דוברות המשטרה

אמ"ן פרסם הבוקר תמונת מצב יומית, שסקרה את מצב התחלואה בישראל. לפי עיקרי הדוח, ישראל היא כיום מהמדינות המובילות בעולם במספר המתים ליום מקורונה ביחס לגודל האוכלוסייה, וגם מספר החולים החדשים ליום בישראל ממשיך להיות הגבוה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה. 

מאז תחילת ספטמבר הנגיף מתפשט בקצב מהיר במיוחד, קצב שמשקף עלייה רחבה בתחלואה בכלל האוכלוסייה ובכל המגזרים (כללי, חרדי וערבי) ברמה הארצית, ומושפע רק חלקית מהגדלת היקף הבדיקות. לפי הדוח, נראה כי בדומה למדינות אחרות, פתיחת מערכת בחינוך מעצינמה את התפשטות התחלואה בקרב בני נוער, וכן בכלל באוכלוסייה. 

למרות הגדלת קיבולת הבדיקות, אחוז הבדיקות החיוביות עלה גם הוא וממשיך להיות גבוה מאוד (סביב 15%). שיעור גבוה זה מעיד על היקף תחלואה רחב בהרבה מזה המאותר בפועל ומשקף עלייה אותנטית במספר הנדבקים. מספר החולים במצב קשה ממשיך לעלות באופן תלול. על פי נתוני ההדבקה העדכניים, נראה כי מספר החולים הקשים צפוי להמשיך לגדול בקצב מהיר בתקופה הקרובה. 

דוח אמ"ן יומי 30/09 by maariv on Scribd