מפרים הנחיות: בשעה שאזרחים רבים נאלצים להסתגר בבתיהם על-פי הגבלות הממשלה בעיצומו המאבק הלאומי להורדת התחלואה בקורונה, יש מי שאינם מצייתים להנחיות, ופועלים כראות עיניהם. משטרת ישראל הודיעה היום (רביעי) כי הוזעקה למספר מוקדים בהם נרשמה הפרה בוטה, לדבריהם, של מגבלות הקורונה.

משטרת ישראל אוכפת את הסגר (דוברות משטרת ישראל)

מסיבה יום הולדת רבת משתתפים שנחגגה בסתר בעסק לשטיפת רכבים בישוב אזור, ניגוד למגבלות שנקבעו למניעת התפשטות נגיף הקורונה, נחשפה ופוזרה על ידי המשטרה.

במהלך פעולת האכיפה, אותר במקום מפר בידוד, ונרשמו למעלה מ-50 דוחות בגין הפעלת מקום ציבורי שלא על פי חוק, יציאה ממקום מגורים לפעולה שאינה מותרת לפי מגבלות הקורונה והפרת בידוד. כמו כן, נגד בעל המקום נפתח תיק פלילי ושישה נוכחים באירוע נעצרו לחקירה באזהרה, שבסיומה שוחררו.

משטרה אוכפת הנחיות בשוק לקראת הסגר (צילום: אבשלום ששוני)
משטרה אוכפת הנחיות בשוק לקראת הסגר (צילום: אבשלום ששוני)

עוד נציין כי המשטרה סגרה הבוקר חדר כושר בזיכרון יעקב, וקנסה את בעלי המקום ב- 5,000 ש"ח בגין פתיחת המקום על אף מגבלות הקורונה האוסרות על כך. כמו כן, בית עסק לממכר מזון מהיר באבו סנאן, שפעל בניגוד להנחיות משרד הבריאות, נסגר אף הוא, ובעליו נקנסו ב- 5,000 ש"ח.

גם בכפר כפר יאסיף אירע מקרה דומה, כאשר נמצא כי בית עסק לממכר מזון פתוח בניגוד להנחיות משרד הבריאות, בשעה שבמקום נכחו לקוחות ונערכה מכירה ישירה (שלא באמצעות שליח כנדרש). בעלי העסק נקנס גם הוא בסכום של כ-5,000 ש"ח. 

שליח בימי קורונה בתל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
שליח בימי קורונה בתל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מנתוני משטרת ישראל עולה כי ביממה החולפת חולקו כ-3,570 דו״חות בגין ההפרות השונות, כשמרביתם, 2,134 דו"חות, בגין יציאה ממקום מגורים למטרה אסורה. כמו כן, 1,179 דו״חות חולקו בגין אי עטיית מסיכה, 67 דו"חות בגין הפרת חובת הבידוד וכן 57 דו״חות בגין הפרות שונות מצד בתי עסק.

יו"ר השדולה לעסקים קטנים ובינוניים בכנסת, ח"כ עודד פורר, ממפלגת ישראל ביתנו, אמר בתגובה למתווה מימון ימי הבידוד, שמטרתו למנוע אירועים מסוג זה: "במקום תכנית עבודה ליציאה מהקורונה, הממשלה מבצעת תכנית לחיסול העסקים הקטנים במדינת ישראל", והדגיש: "אנו חיים במדינה ששוברת שיאים במספר ימי בידוד, זאת בנוסף לסגר מחמיר שכמוהו מכת מוות לעסקים".

פעילות משטרתית בשוק, אכיפת הסגר (צילום: רון ירקוני)
פעילות משטרתית בשוק, אכיפת הסגר (צילום: רון ירקוני)

עוד הוסיף פורר למתוח ביקורת על התנהלות הממשלה, וטען כי "במקום שהמדינה תפצה את המעסיקים על ימי הבידוד, היא דורשת מהעסק הקטן, לשאת גם בחלק מהעלויות הללו", וקבע: "בניהול הכושל של ראש הממשלה את המשבר, הוא מעניק צו סגירה ופשיטת רגל לעצמאיות ולעצמאים ולעסקים הקטנים."