טיפים והמלצות לזמן השהייה בבית

כך תעבירו את הבוקר עם הילדים

הקדישו את הבוקר של יום זה על מנת לבנות עם הילדים בית חלופי לבית שבו הם גרים כיום. התחילו משלב התכנון: ספרו להם שהיום נבנה בית חלופי שבו יגורו בני המשפחה ושאלו אותם איך בית זה צריך להיראות, מה צריך להיות בו, מה יהיה בו שאין בבית כיום, מהו בית חלומותיהם ועוד.

לאחר מכן עברו לשלב הבנייה. לשם כך היעזרו באריזת קרטון גדולה שהכנתם מבעוד מועד, למשל של מכשיר חשמלי. אופציה אחרת היא לבנות בית מאוהל יחיד/ משפחתי קטן או אפילו ממשחק ההרכבה "קשקשים". כאן תצטרכו להכריע בכמה שאלות אדריכליות: כמה חדרים יהיו בבית? מה יוכל לתפקד בתור דלתות? האם חדר השינה של הילדים יהיה קרוב לזה של ההורים? היכן תמקמו את חדר המשחקים? כעת התחילו בבנייה עצמה: שתפו פעולה עם הילדים בבניית הבית והיו יצירתיים ככל האפשר ביצירת חיץ בין החדרים, אבזור החדרים ועוד.

ועכשיו הגיע השלב הכיפי: התחילו לקשט את הבית, לצייר על קירותיו ולהכניס חפצים קטנים ואנשים קטנים (בובות). כשהבית יהיה מוכן, האנישו את הדמויות (שהן בעצם בני המשפחה) וערכו הצגה של יום טיפוסי בחייהן: קמות בבוקר, אוכלות ארוחת בוקר, רבות, מתפייסות ועוד.

מנגד, תוכלו להציג את הרגע שבו הדמויות (כלומר בני המשפחה) נכנסות לביתן החדש, מתרגשות, משפצות, רבות, מתפייסות ועוד. את הבית השאירו כמודל קטן שמשתנה יחד איתכם: מדי פעם תוכלו לרענן אותו, לשנות את ארגונו, ואולי דרכו גם יוכלו הילדים להביע רצונות שיש להם לגבי ביתם האמיתי.

רגע מפלט להורים

התקופה הזו היא כנראה לא מה שתכננתם לשנת 2020. כל אחד מכם נושא באמתחתו את הטיסה שבוטלה, הצעת העבודה שהוחמצה, יצירת האמנות שלא פורסמה, ה”משהו” שהיה אמור לקרות, שאיחלתם לעצמכם שיקרה, וכעת אתם מביטים בו נעלם באדי מסך הערפל ואי־הוודאות.

אז מה אפשר לעשות עם זה? כידוע, לא הרבה, מלבד להישיר מבט קדימה. יש כאלה שכבר הזמינו את הטיסה הבאה, יש מי שחולמים על הגאנט של שנת 2021. נסו גם אתם להישיר מבט קדימה בעזרת קפסולת זמן ייחודית משלכם. כן, זה אקט סמלי שמשקלו הסגולי במציאות הנוכחית קטן עד אפסי, אבל משקלו העתידי לא מבוטל כלל. חכו שירד הלילה, ואז קחו בקבוק קטן של תינוקות, מבחנה או אפילו מזרק, דחפו לתוכם פתקים קטנים עם הדברים שתאחלו לעצמכם שיקרו “אחרי הקורונה” (רזולוציות גבוהות הן הכרחיות: ציינו פרטים ספציפיים, מדויקים – למשל, אגיע לעיירה הזו והזו במדינה הזו והזו, אוציא את הספר שלי, אשפץ את הקומה העליונה בבית) וקברו באדמה שבקרבת ביתכם. יום אחד עוד תזכו להוציא את זה ולהעמיד את הקפסולה שלכם במבחן הזמן.

המלצה לאירוע

ג'רמי פוגל פסטיבל מטר על מטר מקום לשירה (צילום: ריקי רחמן)
ג'רמי פוגל פסטיבל מטר על מטר מקום לשירה (צילום: ריקי רחמן)

למרות הקורונה, פסטיבל השירה “מטר על מטר: פסטיבל ירושלים לשירה” יתקיים השנה, בפעם ה־12, בחול המועד סוכות, בין 6 ל־8 באוקטובר 2020, בימים שלישי עד חמישי, בשעות הערב במתכונת מקוונת בזום, ללא עלות. ישתתפו בו שלל משוררים כגון חמוטל בר־יוסף, רפי וייכרט, אגי משעול, תהל פרוש, רוני סומק, בכֹּל סרלואי ועוד. פרטים באתר “פסטיבל מטר על מטר”.