סוגיית מינוי הפרויקטור:  שר הבריאות יולי אדלשטיין עלה היום (חמישי) לשידור בגלצ והתייחס לסוגיית מינוי מנהל "מגן ישראל", זאת בעקבות דיווח שפורסם אתמול, בו נטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להציע בשנית את התפקיד למנהל ביה"ח איכילוב לשעבר, גבי ברבש, שסירב לקבל את תפקיד הפרויקטור בעבר בשל היעדר סמכויות וחוסר הסכמה על מנגנוני הטיפול בתחלואה.

גם ח"כ מיקי זוהר התייחס אתמול לשאלת המינוי וקרא לשר אדלשטיין למנות לתפקיד את מנכ"ל משרד הבריאות שפרש, משה בר סימן טוב. בראיון שהעניק הבוקר, אדלשטיין העביר מסר לשניהם, וטען כי הוא לא יודע על פנייה לבר סימן טוב: "אני מיניתי את פרופ' גמזו לתפקיד, ואמנה גם את הבא אחריו אם יחליט לפרוש".

שר הביטחון גנץ ופרופ' גמזו במפקדת אלון, היום

כמו כן, ציין השר כי ביקש מפרופ' רוני גמזו לשקול להישאר בתפקיד והוסיף כי הוא מקווה שזה יעתר לבקשתו. על פי דיווחים שפורסמו אמש בחדשות ערוץ 12, גמזו צפוי לסיים את תפקידו ב-1 לנובמבר. 

עם כניסתו לתפקיד, ספג גמזו ביקורת רבה על האופן בו ניהל את המשבר. ח"כ זוהר אמר אתמול כי "מה שחשוב זה מבחן התוצאה. בשונה מגמזו, משה בר סימן טוב אמר בו בהצלחה. בגל הראשון הוא הצליח לבלום את העלייה בכמות הנדבקים בקורונה ואף להוריד את מספר החולים והמונשמים. אין מתאים ממנו לתפקיד הפרויקטור". 

פרופ' רוני גמזו (צילום:  אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
פרופ' רוני גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90)

ביום הכיפורים הגיב גמזו לעלייה המדאיגה בהיקף התחלואה וטען כי הוא "עושה חשבון נפש" ומתנצל בפני החברה הישראלית על כך שלא הצליח למנוע את הסגר הכולל שהוטל בחגים. "יום כיפור הוא זמן להתבוננות אישית, חברתית ולאומית. גם אני עושה את זה לצערי", אמר. 

"אבקש סליחה ומחילה מכל אזרח ואזרחית בישראל על כך שלא הצלחתי למנוע את הסגר המלא. כל אדם שפרנסתו נפגעת ושחייו הופכים קשים יותר. סליחה מיוחדת גם מהציבור החרדי שראה באמירותיי ובהחלטותיי פגיעה בו, בקהילתו ובמנהגיו. החלטתי נבעה מניסיון למנוע פיקוח נפש בישראל".