משרד הבריאות פרסם אמש (חמישי) נתונים אודות התחלואה בנגיף הקורונה בישראל, מהם עולה כי 9,015 נדבקו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה. עוד נמסר, כי אתמול בוצעו מעל ל-70,000 בדיקות, כאשר אחת מתוך שמונה יצאה חיובית.

סרטון שמפרסם דובר צה"ל להגברת המודעות לנגיף הקורונה

עוד עולה מן הנתונים, כי סך כל הנדבקים עומד על 253,490 בני אדם, בהם 72,399 חולים פעילים. כ-821 חולים מאושפזים במצב קשה, ו-193 מתוכם מונשמים.

עוד עדכן המשרד, כי מאז חצות נפטרו 31 בני אדם נוספים כתוצאה מהנגיף, נתון שמעלה את מספר המתים ל-1,622. עד כה החלימו  179,468 בני אדם.

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, קיים מוקדם יותר תדרוך לתקשורת על רקע הדיווחים על האפשרות להחליפו בתפקיד, בו ענה לשאלות כתבים בשידור חי בעמוד הפייסבוק של משרד הבריאות.

לדברי הפרופ', "קמנו הבוקר עם 9,000 מאומתים, אותי זה לא הפתיע. צריך להסתכל על ה-9,000 האלה בראייה של ארבעה ימים אחורה. הימים האחרונים היו משוגעים, אני מאמין שנגיע ל-70 אלף בדיקות היום".

פרופ' רוני גמזו (צילום:  אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
פרופ' רוני גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90)

"אנחנו נמצאים קרוב לכשבועיים ימים מתחילת הסגר הראשון. אנחנו מצפים להפחתה של התחלואה. זה השלב שבו מתחילה ההפחתה של התחלואה אחרי שיא של הסגר. היו לנו חדשות לא טובות במגזר החרדי - היקף של 40% מבין המאומתים. צריך לזכור שבסופו של דבר אנחנו נמצאים עם אצבע על הדופק", אמר.

"עדכון נוסף שאני רוצה לתת הוא לגבי הפרסומים לפיהם פיקוד העורף לא עומד במשימה", אמר גמזו והוסיף: "פיקוד העורף קיבל את המנדט להקים מערך מאוד מורכב לפני שמונה שבועות. כרגע אנחנו עושים לא רק כמות גדולה של בדיקות, אלא גם בדיקות שפיקוד העורף עצמו מגיע לעשות, והוא פורס את עצמו בהרבה מקומות שאם הם לא היו זה לא היה קורה. זה שינוי מאוד משמעותי".