דקות לאחר עדכון משרד הבריאות הערב (חמישי) על שיא חדש של 9,013 חולים חדשים בקורונה הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו בהתייחסות רשמית כי אם הסגר לא יעבוד - נהדק אותו, והוסיף כי הוא מאמין שיחולקו מענקים נוספים. 

"אם נראה שהסגר לא עובד מספיק טוב - נהדק אותו. ביום שני נקבל החלטה. זה ייקבע ע״פ נתונים ולא באופן שרירותי או לפי גחמות. אנחנו במלחמה. במלחמה קשה נגד הנגיף".

מוקדם יותר היום, קבינט הקורונה אישר את הארכת תקנות הקורונה המגבילות את השהות במרחב הציבורי ב-14 ימים. בין היתר החליטו השרים כי קנס של 500 שקלים יוטל על מי שישהה במקום מגורים של אדם אחר, כולל בסוכה שאינה שלו. היום תתכנס ועדת החוקה של הכנסת על מנת לדון בתקנות החדשות, כולל הגבלת ההפגנות למרחק של 1,000 מטר מהבית.

נתניהו אמר במהלך הדיון בקבינט כי הוא מעוניין בהידוק הסגר, ושר הביטחון בני גנץ הגיב: "שיגענו את המדינה, ואם אנשים לא מצייתים זה לא משנה אם נהדק". הערב הוחלט על הארכת הסגר בשלושה ימים - עד ה-14 לאוקטובר.

במהלך דיון בועדת החוקה, פרופסור גרוטו דחה את כל בקשות חברי הועדה להקלות בתקנות כולל הקלות לספורטאים והפגנות בכלי רכב, וטען יממה לפני כניסת חג הסוכות: "יותר אושפיזין יותר מאושפזים". גרוטו הסביר כי התקנות מתבססות על מספר עקרונות: מניעת התקהלויות, עטיית מסיכות, מגבלת תנועה של אלף מטרים. לדבריו, "הכוונה היא שאנשים יישארו בבית. אדם שיוצא מהבית, יש לו סיכוי יותר גדול לתפוס את הנגיף בדלת".