פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו וראש מטה הקורונה בחברה הערבית, איימן סיף' ביקרו היום (שבת) בעיריית שפרעם. במהלך הביקור אמר פרופ' גמזו כי "החתונות הן המוקד להתפשטות נגיף הקורונה" והוסיף כי "כל מי שמזמין אנשים לחתונה מסכן את חייהם".

סרטון ההסברה של מגן ישראל

לדברי גמזו, "כל אחד שיש לו 100, 200 או 300 מוזמנים בכל חתונה, ישנם לפחות שניים, שלושה או ארבעה או חולי קורונה, ואז השרשרת ממשיכה ואין דרך לעצור אותה. כל חתונה משמעה התפשטות הקורונה לעשרות אנשים. גם מי שטוען שהחתונה שלו לפי הנחיות משרד הבריאות ולפי הנוהל, הוא טועה".

עורסאן יאסין, ראש עיריית שפרעם, שיבח את עבודתו של פרופ' גמזו במאבק מול הקורונה ואמר: "אנחנו מעריכים את המאמצים שפרופ' גמזו נוקט על מנת לשמור על טובת הציבור ובריאותו, שהינה חשובה לנו ביותר. מבחינתי התפקיד של פרופ' גמזו מאוד מועיל ולמרות ההתנגדות והביקורת אף אחד לא יכול לטעון אחרת. אנחנו בשפרעם פועלים לפי הוראות משרד הבריאות ונשמעים לכללים החיוניים לשמירה על בריאות האנשים. לשמחתנו, המצב בשפרעם השתפר הודות לעצירת האירועים שגרמו אז לעליית התחלואה".

הפרופ' קיים ביום חמישי, בצל הדיווחים על האפשרות להחליפו בתפקיד תדרוך לתקשורת, בו ענה לשאלות כתבים בשידור חי בעמוד הפייסבוק של משרד הבריאות.

לדברי גמזו, "קמנו הבוקר עם 9,000 מאומתים, אותי זה לא הפתיע. צריך להסתכל על ה-9,000 האלה בראייה של ארבעה ימים אחורה. הימים האחרונים היו משוגעים, אני מאמין שנגיע ל-70 אלף בדיקות היום".

עוד אמר הפרופ', כי "אנחנו נמצאים קרוב לכשבועיים ימים מתחילת הסגר הראשון. אנחנו מצפים להפחתה של התחלואה. זה השלב שבו מתחילה ההפחתה של התחלואה אחרי שיא של הסגר. היו לנו חדשות לא טובות במגזר החרדי - היקף של 40% מבין המאומתים. צריך לזכור שבסופו של דבר אנחנו נמצאים עם אצבע על הדופק", המשיך.

"עדכון נוסף שאני רוצה לתת הוא לגבי הפרסומים לפיהם פיקוד העורף לא עומד במשימה", אמר גמזו והוסיף: "פיקוד העורף קיבל את המנדט להקים מערך מאוד מורכב לפני שמונה שבועות. כרגע אנחנו עושים לא רק כמות גדולה של בדיקות, אלא גם בדיקות שפיקוד העורף עצמו מגיע לעשות, והוא פורס את עצמו בהרבה מקומות שאם הם לא היו זה לא היה קורה. זה שינוי מאוד משמעותי".