בצל הירידה בשיעור בדיקות הקורונה החיוביות ביממה האחרונה, הבהיר הבוקר (ראשון) מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, כי "יש מגמה של האטה בתחלואה שמתבטאת גם במספר המאומתים וגם באחוז המאומתים. נצטרך לחכות כמה ימים כדי לראות האם זו מגמה".

"אנחנו במספרים גבוהים, אבל בימים האחרונים אנחנו לא רואים את ה-7,000 שראינו וזה מקום לאופטימיות", אמר לוי, שהסביר: "זה נובע מהיענות לכללי הסגר. אם נמשיך לנוע בדרכים ללא בקרה ולהתקהל, לא נוכל למנוע את העלייה בתחלואה".

על האופק ליציאה מהסגר אמר: "זו לא תהיה השגרה שהורגלנו בה, והמספרים מורכבים. צריך לרדת בסדרי גודל של אלפי נדבקים ליום, המספר האופטימלי הוא מתחת לאלף. תהיינה מדרגות".

סגר קורונה - המשטרה סגרה בית עסק פיראטי פתוח, שהפר את תקנות הסגר. צילום: דוברות המשטרה

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 2,557 מאומתים לקורונה לאחר שבוצעו 24,781 בדיקות. מאז פרוץ המגפה נדבקו בישראל 264,857 ישראלים, בהם 70,172 חולים פעילים, כשמנגד החלימו 193,002 בני אדם. 

מספר החולים שמצבם קשה עומד על 830, בהם 223 מונשמים, כאשר בנוסף מצבם של 312 חולים מוגדר בינוני. מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה נותר 1,682. 

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן התייחס אף הוא הבוקר לנתוני התחלואה, ואמר בראיון בגלי צה"ל כי "ישנה ירידה בתחלואה בחברה הערבית - מקדם ההדבקה מתחת ל-1, ואנחנו רואים ירידה גם במספר המאומתים והמאושפזים". הוא הדגיש כי "מהניתוחים האחרונים שלנו עולה שבמגזר הכללי יש בלימה בתחלואה. מקדם ההדבקה סביב 1 ובמגמת ירידה".

בציוץ בטוויטר הוסיף סגל: "נזכיר שרמת התחלואה גבוהה ולכן בלימה זה צעד הכרחי ראשון, אבל מכאן צריך לראות מעבר מבלימה למגמת ירידה עד לרמות נמוכות שניתן לשלוט בהן עם מערך חקירות אפידימיולוגיות".