תשובה ב-20 דקות: שר הביטחון גני גנץ הודיע היום (ראשון) כי בימים הקרובים יגיעו לארץ ערכות בדיקה מהירות לקורונה שיספקו תשובה ב-23 דקות. לדבריו, ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שתקבל את הבדיקה המהירה, שאמורה לסייע למערך קטיעת שרשראות ההדבקה. 

בני גנץ לפני המראתו לארצות הברית

"לאחר מאמץ של חודשים במערכת הביטחון יגיעו בימים הקרובים למכון הביולוגי הערכות המהירות", כתב גנץ בחשבון הפייסבוק שלו. "בזכות המאמץ שלנו, ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שתקבל את הערכה. זו בשורה של ממש שתסייע לנו לקטוע את שרשראות ההדבקה באופן מהיר ויעיל".

גנץ הוסיף והסביר כי "הערכות של חברת visby medical קיבלו בשבוע שעבר אישור של ה-FDA האמריקאי, הן יעברו בחינת בזק במכון הביולוגי ולאחר מכן את התהליך הנדרש במשרד הבריאות, מתוך כוונה לאפשר בדיקות מיידיות שיסייעו בפתיחת המשק ומערכת החינוך".

"כך, נוכל לבדוק במהירות באופן יום יומי צוותי רפואה, בתי אבות, טיפול בחשש להתפרצות בבתי ספר, עובדים במפעלים חיונים ומקרים נוספים", סיכם השר. "אני מודה לשר המדע יזהר שי שחיבר את החברה למערכת הביטחון ומלווה את המהלך החשוב הזה במאבק בקורונה. נמשיך לעשות הכל כדי להילחם במגפה ולהחזיר את החיים לשגרה".