מניתוח הנתונים החדשים של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה שפורסמו היום (שני), עולה יש לבחון בכובש ראש חזרה מדורגת ללימודים פרונטליים תוך היערכות מתאימה והסברה מקיפה. זאת בעקבות הנתון כי שנת הלימודים החדשה היוותה ככל הנראה זרז משמעותי בהתפשטות המגיפה בארץ. לפי החוקרים, יש להתחיל עם הפעוטונים, גנים וכיתות א'-ג' בשלב הראשון.

נתניהו מעדכן על המשך הסגר

על פי הנתונים, השילוב בין המאפיינים החברתיים לבין מאפייני החללים הסגורים במוסדות החינוך מעלים את החשש כי אלו היוו כר פורה להדבקות והתפשטות התחלואה. בצד העלייה בתחלואה בכלל שכבות הגיל בתקופה האחרונה קיימת שונות בין שכבות הגיל השונות באוכלוסייה הצעירה, ולכן יש להתייחס אליהן בצורה דיפרנציאלית ולא כמקשה אחת.

"נכון להבנתנו יש להחזיר את בתי הספר לפעילות באופן מדורג: תחילה בקרב שכבות הגיל הצעירות (פעוטונים, גנים וכיתות א'-ג'), שכן אלו תורמות הכי מעט לתחלואה הכללית, ולצד זאת - נפגעות בצורה הקשה ביותר מהיעדר מסגרת חינוכית, ושהותם בבית פוגעת בצורה הקשה ביותר בכלכלה", נכתב במסמך. 

עוד צוין כי "את החזרה למסגרות יש לבצע תוך הקפדה על קפסולות והפרדת כלל המסגרות והמתחמים הפיזיים. בהמשך, רק לאחר תקופת זמן מספקת לניתוח ההשפעות, ניתן לשקול את החזרת כיתות ד'-ו', ורק לבסוף ובהינתן מגמת תחלואה יציבה ונמוכה במדינה, לבחון את החזרת תלמידי חטיבות הביניים באופן הדרגתי ומבוקר".

בהתייחס לתלמידי התיכונים נכתב: "בראייתנו יש לשקול היטב את חזרתם ללימודים פרונטליים בתקופה הקרובה, ויש לוודא היערכות ומוכנות ללימודים מקוונים בלבד לפרק זמן ממושך (שבועות ארוכים וייתכן אף חודשים)".

כזכור, ראש הממשלה פרסם אמש סרטון בו עדכן כי עתיד הסגר מעבר לחג שמחת תורה יוכרע בישיבת קבינט הקורונה ביום חמישי, ואילו היום ידונו השרים בנתוני היציאה מהסגר והגדלת הקנסות. 

"יש כאלו שכבר אומרים שיש להם אופטימיות זהירה לגבי מצב התחלואה, שהסגר מתחיל לשטח את העקומה, אני יותר זהיר מהזהירים ורוצה לחכות שיעברו לפחות עשרה ימים", הסביר. "זה אומר שאת ההחלטות על המשך הסגר אחרי שמחת תורה נקבל רק ביום חמישי ובינתיים נדון מחר בקבינט על נתוני היציאה ארוכי הטווח מהקורונה והמעבר משלב לשלב, הגדלת הקנסות והגברת המשמעת והאכיפה כי זה בנפשנו".