מקום לאופטימיות? פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו נשא היום דברים במהלך הצהרה לתקשורת במטה מגן ישראל, במהלכה התייחס לנתוני התחלואה העדכניים. בדבריו אמר גמזו כי בעת האחרונה נרשמה ירידה בתחלואה, זאת בשל ההקפדה של האזרחים על ההנחיות וכן האפקטיביות של התקנות שנקבעו לבלימת התחלואה. 

גמזו ציין בדבריו כי הציפייה היא לחזור לשגרה בתום הסגר שנקבע לתקופת החגים, וכי כעת עובדים על מתווה שיסדיר את פתיחת חדרי הכושר וכן מערכת הבריאות. לשאלת מעריב בנושא אמר כי "קודם כל אנחנו יש שני שלבים שיהיו נפרדים, לא באותו שלב, אנחנו מדרגים אותם על פני שני שלבים ראשונים, כי זה חשוב לשוק העבודה. מתי זה יקרה? שני השלבים הראשונים יהיו כשנהיה סביב האלפיים ומקדם ההדבקה יהיה מתחת ל-0.8. לגבי חדרי כושר לא גיבשנו, זה לכאן ולכאן. אפשר לפתוח אותם מוקדם יותר בעקבות התו הסגול, אני גם רוצה לשמוע את מנהלי הרשתות ונקבע את זה בשיח מסודר".

שר הביטחון גנץ ופרופ' גמזו במפקדת אלון, היום

כמו כן, התייחס גמזו גם להפרת התקנות מצד השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל, שהפרה את התקנות ויצאה להתפלל מרחק רב מביתה במהלך החגים, וכן ולצעדים שהיא צריכה לנקוט בהמשך, ואמר כי "אני לא בוחר עבור השרים את הצעדים שהיא צריכה לבצע, אם היא מרגישה שהיא טעתה, הבחירה היא בידיה. יש אכזבה מאיבוד האמון מנבחרי הציבור, הוא נסדק". 

גילה גמליאל (צילום: פלאש 90)
גילה גמליאל (צילום: פלאש 90)