מקום לאופטימיות? נתוני היממה האחרונה מצביעים על כך שאחוז הבדיקות החיוביות לנגיף הקורונה הוא הנמוך ביותר שנמדד מזה לפחות שבועיים: מהנתונים שפורסמו הבוקר (חמישי) עולה כי 4,117 מקרי קורונה מאומתים אותרו אתמול מתוך 48,000 בדיקות - שיעור התוצאות החיוביות הוא 9.6% בלבד. 

בכך עלה מניין המקרים בישראל ל-282,872 בני אדם בסך הכול, בתוכם 61,049 חולים פעילים. 847 חולים במצב קשה ו-236 מונשמים. מניין הנפטרים עלה ל-1,824.

קורונה - המשטרה סגרה בית כנסת בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה

הירידה באחוז הבדיקות החיוביות נמשכת כבר כמה ימים ובמשרד הבריאות הסבירו אתמול: "בימים האחרונים מסתמנת ירידה בשיעור הארצי של אחוז הבדיקות החיוביות לקורונה. עם זאת, הערך הנוכחי - קרוב ל-10% - עודנו גבוה מאוד ומעיד על היקף תחלואה רחב בהרבה מזה המאותר בפועל". 

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' גבי ברבש, התייחס שלשום להחלטת קבינט הקורונה שלא לבצע שינויים בהגבלות הסגר עד יום שני. ברבש טען כי לטענתו על אף הירידה בנתונים בימים האחרונים, יש לשחרר את המשק "רק כשיהיו עשרות נדבקים ביום", ולא לפני כן. 

לטענתו, הסיבה לכך היא שמורידים את מספר הבדיקות ואת הפניות לרופאים, אך רואים עלייה ניכרת בתחלואה במגזרים מסוימים, לרבות המגזר החרדי. "נצטרך להסתכל בימים הקרובים ולהבין את הכיוון שאליו אנחנו הולכים. אני משער שאנחנו יורדים בתחלואה, כך זה נראה", הוסיף ברבש.