שר הבריאות, יולי אדלשטיין, מציג להציג היום (רביעי) לציבור טכנולוגיות חדשניות לבדיקות מהירות לנגיף הקורונה ומקיים תדרוך לתקשורת. את ההצגה יקיים במרכז החדשנות בית שרמן במרכז הרפואי שיבא. "אנחנו רואים את ההשפעות הראשוניות של הסגר - ירידה במספרי המאומתים. לא הייתי מציע לקפוץ למסקנות ולומר שניצחנו, ברור לומר שצריך עוד זמן לא קצר על מנת להיות בטוחים שאנחנו בפרמטרים שקבענו לתחילת היציאה מהסגר", אמר בראשית דבריו.

השר הסביר: "באמצעות מספר שיטות, אנחנו מגיעים לטכנולוגיות שיאפשר בדיקה של עשרות דגימות בו זמנית, מה שיביא אותנו לעונת התחלואה הקרובה עם יכולת של 100 אלף בדיקות ביום. אני סמוך ובטוח שזה יהיה שינוי משמעותי מבחינת היכולת שלנו לדגום את האוכלוסייה, ולאחר היציאה מהסגר לשלוט עד כמה שניתן בתחלואה".

סגן מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו הוסיף: "התמקדנו בעיקר בנושא של בדיקות מהירות, שיכולות לעשות סינון של האוכלוסייה בשלבים הראשונים של המחלה. החזון הוא שבכניסה לקניון תהיה בדיקת קורונה, מה שיאפשר לנו להמשיך בחיים שגרתיים למעט המסכות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין  (צילום: עודד קרני, לע''מ)
שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: עודד קרני, לע''מ)

שר הבריאות התייחס לירידה בתחלואה וציין כי האינדיקציות לכך נבדקות מכמה כיוונים. "אני רואה כבר כותרות ענק שהתחלואה יורדת ושהגיע הזמן לפתוח. הטעות החמורה ביותר שאפשר לעשות היא פתיחה מהירה מדי של המשק. הדברים לפעמים בחיים נראים הפוך ממה שהם במציאות. מי שנלחם על פתיחה מהירה של ענפים במשק פותח בכלכלת ישראל. מי שרוצה לא לשגע את הכלכלה צריך לפעול בסבלנות, לא הכל בבת אחת, ייקח עוד זמן", הדגיש.

בהמשך נשאל איזו עמדה יציג בקבינט הקורונה, בנוגע לפתיחה מחדש של המשק, והסביר: "ביקשתי מקבינט הקורונה, מוועדת השרים למאבק בנגיף הקורונה, להאריך את כל התקנות עד ה-14 בחודש. זה מאפשר לנו לא לקבל היום או מחר החלטות על משהו שיקרה אחרי החג, אלא אחרי שנעבור את החג ונראה איך הוא עבר, ואם הציבור שמר על ההנחיות גם בשמחת תורה". לדבריו, אם נראה שהכל עבר בשלום ונתוני התחלואה יורדים, על סמך הנתונים העדכניים ביותר נקבל את ההחלטות. "מה שלא יהיה, שלא תהיה שום ציפייה לפתיחת המשק לרווחה בשבוע הבא", הדגיש.