ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים היום (רביעי) מפגש זום רב-משתתפים עם ראשי הרשויות המקומיות כדי לשמוע את הצרכים מהשטח, בו עדכן אותם בתמונת המצב ובדבר קביעת המומחים כי רק בשבוע הבא ניתן יהיה לדון בהקלה או החמרה של הסגר. בנוסך, נענה לבקשתם לצרף לדיוני קבינט הקורונה את יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס. בתוך כך, הדיון שהיה אמור להתקיים בקבינט הקורונה ביום שני, בו היו אמורים השרים לדון בצעדי היציאה מהסגר, נדחה ליום שלישי.

נתניהו מעדכן על המשך הסגר

במסגרת התדרוך הועלתה דרישה של ראשי הערים מראש הממשלה, לפיה יש לצרף לקבינט הקורונה נציגות מטעם השלטון המקומי. נציגות זו, לטענת ראשי הערים, נחוצה והכרחית לאופי הדיפרנציאלי שמתוכנן לאחר השטחת עקומת התחלואה ולקיום שגרת חיים עד למציאת חיסון. כמו כן, ציינו ראשי הערים כי צעד זה נדרש על מנת להחזיר את אמון הציבור במערכת. 

במהלך השיחה, ביקש רה"מ את סיוע ראשי הערים במניעת התקהלויות ובשמירה על הכללים. "חייבים להוריד את המספרים בעזרתכם. בשני נקבע מה הם נקודות המעבר לפתיחה- ברמה הארצית ראשית, מתוך מטרה להגיע לרמזור. כדי להגיע לשם נצטרך להגיע לשגרה שמתבססת על בדיקות מהירות- הוכנסו כבר לבתי חולים, בתי אבות, רוצים להפוך את זה לתעשייה שלמה".

שיחת הזום עם ראשי הרשויות המקומיות (צילום: דוברות השלטון המקומי)
שיחת הזום עם ראשי הרשויות המקומיות (צילום: דוברות השלטון המקומי)

בנוסף, ביקש מראשי הרשויות להירתם למאמץ הורדת התחלואה, באמצעות הפעלת יכולותיהם והשפעתם לשמירה על הנחיות הסגר, הימנעות מהתקהלויות ומהקפות המוניות בשמחת תורה ומחתונות המוניות, מציאת פתרונות מקומיים מוגנים ובטוחים לתפילות במרחב הציבורי בהתאם להנחיות. "החלק של ראשי הרשויות הוא עצום והאמינות שלכם בפני הציבור ענקית. כמו כן פועלים למציאת חיסון ולשילוב בדיקות מהירות בשגרה". 

"לא יהיו אירועי שמחות המוניים בתקופה הקרובה, והמסכות יהפכו לאביזר קבוע. לקראת החורף האתגר כפול, איום השפעת עומד מולנו. יש לרתום את יכולות הפיקוח של הרשויות- הן אפקטיביות מאוד", הוסיף בשיחה ראש המל"ל, מאיר בן שבת, ועדכן: "יש סימנים לבלימה ותחילת התייצבות. אך זו עדיין לא מגמה מובהקת ומתמשכת. שיעור החיוביים עדיין גבוהה וזה לא מספיק עדיין. אי אפשר לקיים שגרה עם 2000 נדבקים חדשים ביום". 

בתום השיחה ביקש נתניהו לקיים את הפורום באופן סדיר, והודיע כי נענה לבקשת ראשי הרשויות וכי יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס יוזמן להשתתף בישיבות קבינט הקורונה כמשקיף שיביא את קולם. "המטרה היא להגיע לשגרת קורונה שהיא רמזור. לגבי מערכת החינוך והגיל הרך- יש לקבל החלטות , כרגע זה נמצא בבדיקה. נושא המעמד המיוחד לאילת ולים המלח עלה בשיחות ונמצא בבחינה. אם נוכל להקים מערך בדיקות מהירות בכניסה לאתרים אלו", סיכם.