כך תעבירו את הבוקר עם הילדים

"הגדירו את היום הזה כ'יום בחירה'", מציעה קרן אור אורן, מדריכת הורים ומנהלת תחום הגיל הרך במכון אדלר. "כל אחד מבני המשפחה בוחר פעילות אחת שברצונו לעשות עם עצמו, ודבר אחד שהוא רוצה לעשות עם כולם. מקציבים זמן שבו כל אחד עושה את הפעילות שרצה לעצמו וזמן לפעילויות המשפחתיות.

בהינתן אפשרות הבחירה, אנו מאפשרים לכל אחד להביא את עצמו ואת העדפותיו האישיות, ובכך מתאפשרת לנו היכרות מעמיקה. הילד שמרגיש כי הוא בחר את הפעילות מגיע אליה בשמחה וברמת שיתוף פעולה מיטבית. כך אנו מתרגלים שיתוף פעולה לצד העדפות ורצונות אישיים, ואיך ניתן לעשותם ולשלבם בו זמנית". דוגמאות לפעילויות: ציור ויצירה, בישול ואפייה, צילום, האזנה למוזיקה, פעילות ומשחקי מים, ספורט, קריאה, צפייה וכו'.

סדנת שימור (צילום: טלי ביכלר)
סדנת שימור (צילום: טלי ביכלר)

המלצה לאירועים

סדנת "אולימפיס - הערכים שבספורט" חושפת בפני הילדים את סיפור האולימפיאדה והערכים העומדים מאחוריה. באמצעות משחקים ואתגרים נבחן את הרעיונות המרכזיים המובילים את הספורטאים: חברות, שוויון, סובלנות ושלום, ונגלה יחד כיצד ניתן ליישם אותם בחיינו, נכיר דמויות מעוררות השראה של ספורטאים ונחקור יחד את הרגעים האולימפיים המשמעותיים שהפכו את האולימפיאדה לאירוע מכונן ובעל חשיבות עולמית. הילדים והילדות ישתתפו במהלך הסדנה בחידונים, בסרטונים ובדיונים קבוצתיים. הסדנה היא שיתוף פעולה בין מרכז פרס לשלום בהובלת יונה ברטל ומנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך" הילה קניסטר בר דוד. 

עד 10.10. משך כל סדנה 45־60 דקות. עלות: 5 שקלים. פרטים נוספים באתר מרכז פרס לשלום

בואו להתארח היום בסוכה הווירטואלית של המועצה לשימור אתרי מורשת, שבשיתוף עם משרד התרבות והאפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים מציעה חוויות תוכן ופעילויות לילדים ולמבוגרים.

התוכנית להיום:

  • 10:00 - פגישה היסטורית עם דמות מהעבר – זאב ז'בוטינסקי
  • 11:00 –"לארוג את הזמן": סדנת שימור ויצירה מודרכת לילדים
  • 17:00 – מסיירים ושואלים בבית ז'בוטינסקי
  • 20:30 – מארחים ומשוחחים עם דנה ברגר

הפעילויות יתקיימו בדף הפייסבוק של המועצה לשימור אתרי מורשת, ללא תשלום וללא רישום מראש

רגע מפלט להורים

אם אתם אוהבים ספורט ונהנים ממנו, זה הזמן להקדיש לו זמן, למרות העייפות המצטברת של סוף היום. לא חייבים לעשות רק סיבובים בשכונה, אפשר לעשות את זה גם בטבע: החברה להגנת הטבע השיקה בעקבות הסגר מפה אינטראקטיבית עם רשימת כל הנחלים ואתרי הטבע הנמצאים במרחק של עד 1,000 מטר ממקום המגורים שלכם – במסגרת המותר במגבלות הקורונה, כולל מה המרחק המדויק שלהם מהבית שלכם. לפרטים נוספים כתבו בגוגל: "טבע באלף מטר".