מנהל בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, פרופ' מוטי רביד, מתח הבוקר (חמישי) ביקורת חריפה על המגזר החרדי, ממנו מגיעים מרבית מטופלי ביה"ח, ואמר בכאן ב': "אני כבר לא מודאג ממה שעלול לקרות בעקבות אירועי שמחת תורה כי אני יודע שיהיה עוד גל תחלואה, אני מקווה שהוא לא יהיה גדול מאוד, אבל הוא יהיה". לדבריו, בשביל האנשים האלה הם ידביקו כמה אנשים אחרים, זה הכל.

בעקבות ההתבטאות המדוברת, פרופ' רביד התפטר מתפקידו

סרטון קורונה למגזר החרדי, קרדיט: משרד הבריאות

"זה אחד מהעניינים הפרועים ביותר שהיו בהיסטוריה של מדינת ישראל", הסביר, "לא היה עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזו והורג אנשים, ואפילו לא מתוך אמונה. אני לא מבין מה הקשר בין אמונה, יהדות ודת לבין מה שהם עושים. אין שום קשר". הוא טען כי "יש כאן התרסה של 'אני ואפסי עוד'. הם התרגלו לקבל הכל ולא לתת כלום במשך שנים, וזו אחת התגובות". בסיום דבריו ציין: "אני לא חושב שיש פה מאפיינים דתיים, זה חינוך קלוקל של אוכלוסייה. הרבנים, אלו שישנם, הנבונים, צועקים 'תפסיקו', אבל יש קהל שלא שומע".

מוקדם יותר היום פורסם דוח רשמי של משרד החינוך העוסק בנתוני התחלואה בקורונה בקרב תלמידי הגנים ובתי הספר. הנתון המשמעותי ביותר העולה מהדוח הוא שיעור התחלואה בקרב התלמידים מהמגזר החרדי: בעוד שיעורם בקרב כלל תלמידי מערכת החינוך עומד על פחות מ-20%, עומד שיעורם בקרב חולי הקורונה במערכת החינוך על יותר מ-50%.

המסמך מחלק את תלמידי מערכת החינוך לשמונה מחוזות, לרבות מערכת החינוך החרדית וההתיישבותית. מחוזות אלו מצטרפים למחוז צפון, חיפה, מרכז, ירושלים, דרום ותל אביב. בכל המחוזות, למעט החרדי, עומד שיעור התלמידים הנדבקים בקורונה על כ-5% פחות בממוצע משיעורם של מחוזות אלה במספר התלמידים הכללי. לדוגמה, חלקם היחסי של תלמידי מחוז הצפון בקרב תלמידי ישראל עומד על כ-14%, ואילו אחוז התלמידים החולים במחוז זה עומד על כ-9%.

סגן השר אורי מקלב מסר בתגובה לדברים: "אדם הרווי שנאה וצביעות, במשך שנים חי ומתפרנס מהציבור אותו הוא כל כך סולד, נמצא במקום שהקימו הציבור החרדי רק כדי לתת, - מוכן בגלל מנעים ידועים להרעיל את הבאר ממנה שתה עשרות שנים. לצערינו, הוא עצמו יודע ומכיר כי רוב הציבור החרדי מקפיד ושומר את הזהירות הנדרשת זאת לצד תרומה גדולה לכלל הציבוריים בארץ בהתנדבות בבתי החולים עצמם והחשיבות שיש לציבור החרדי לחיי אדם".

הוא הוסיף כי "זו אישיות מסוכסכת עם עצמה, מדוע אינו קם והולך? אם כנים דבריו, כיצד יוכל לתת שירות ולרפא חולים מהציבור אותו הוא סולד - עוד יום אחד?".

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ יעקב אשר, הוסיף: "דבריו של פרופ' רביד חמורים מאוד ואין להם שום קשר לרפואה, הכללות כאלו אסור שייאמרו לא על ידי רופא ולא על ידי אחד אחר, אם זהמה שהוא חושב על הציבור החרדי למה הוא עובד שם במשך 20 שנה? הדבר היחיד שניתן לומר לזכותו הוא שהעומס בעבודה והתשישות הביאו אותו לאמירה האומללה הזו".