"לא לנשק ספרי תורה": על רקע המאבק הלאומי להורדת התחלואה בקורונה, משרד הבריאות פרסם היום (חמישי) מסמך ובו הנחיות מיוחדות לרגל חג שמחת תורה. במסגרת ההנחיות, הדגיש משרד הבריאות כי תותר התקהלות בשטח פתוח של עד 20 אנשים בלבד, זאת בטווח של עד קילומטר מהבית. כמו כן, צוין במסמך כי אם ישנן קבוצות מתפללים, עליהן לשהות מרוחקות זו מזו, בטווח של 20 מטרים לפחות.

משרד הבריאות התייחס למסורת ההקפות הנהוגה בחג, והורה כי יש לקיים אותן תוך שמירה על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם, והוסיף כי מי שקיבל ספר תורה לידיו, נדרש לחטא אותן מיד לאחר שהעביר את הספר למתפלל אחר. כמו כן, צוין כי יש להקפיד לא לנשק את ספר התורה בפה, אלא רק על ידי הגדילים של הטלית.

בהמשך ההנחיות, דרש משרד הבריאות לנהוג באחריות אישית ולשמור על מרחק ככל האפשר בין המתפללים, תוך הקפדה על חובת עטיית מסכה על הפה ועל האף גם בשעת ההקפות. עוד צוין במסמך כי נאסרת ישיבה בבית הכנסת לצורך קידוש, יידרשו הרבנים לקצר עד כמה שניתן בקריאת התורה, זאת בשעה שלא יינתנו לקהל המתפללים אפשרות לעלות לתורה, אלא רק למניין הקוראים והחתנים. כמו כן, כשם שנדרש הציבור בכל חגי תשרי עד כה במסגרת הסגר, גם בחג זה נקבע כי אין לארח אדם אחר או להתארח בבתים אחרים, למעט אנשים הגרים יחד.

נתניהו מעדכן על המשך הסגר

כזכור, אתמול בלילה האריכה הממשלה במשאל טלפוני את תקנות שעת החירום, לאור בקשתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין. חברי הממשלה הצביעו בעד הארכת תקנות הסמכויות המיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה, לרבות הגבלת השהייה במרחב הציבורי והגבלת הפעילות עד ל-13 באוקטובר 2020.