בחדשות 12 פורסמו הערב (חמישי) הקלטות, במסגרתן נשמע לכאורה קצין משטרה בכיר מספר כי כוחות המשטרה לא אוכפים באופן יזום התקהלויות בבתי כנסת שנותרו פתוחים במהלך הסגר. הנושא פורסם לראשונה באתר חרדים 10.

במהדורת החדשות המרכזית פורסמה הקלטת שיחה בין מפקד תחנת מודיעין עילית רב פקד צחי חלפון לבין איש הפלג הירושלמי. ההקלטה חשפה, לכאורה, כי ישנה הסכמה בין הצדדים על אי אכיפה על בתי כנסת בחלק מהאזורים.

על פי הפרסום, במהלך השבוע נרשמו עימותים קשים בין אנשי הפלג הירושלמי כוחות המשטרה. "העימותים פרצו אחרי שביום ראשון הגיעה לשם המשטרה כדי לאכוף את הגבלות הקורונה - ולכאורה לפזר בית כנסת שהיה פתוח, בעקבות תלונה שהתקבלה", כך על פי הפרסום. בהקלטה שפורסמה נחשף כי כמה ימים קודם לכן התקיים ניסיון של מפקד תחנת מודיעין עילית להציע "דיל חשאי" לאנשי הפלג. 

במהלך השיחה מודה הקצין, רב פקד חלפון, כי כמה ימים קודם לכן לא הייתה אכיפה של כוחות המשטרה במהלך ביום הכיפורים. הוא ציין בפני בן שיחו מהפלג הירושלמי כי הוא מציע הצעה. על פי הדברים, אם כוחות השיטור יקבלו תלונות הם ייאלצו להגיע למקום. אם ניידרשו לכך, אמר הקצין, אתם תצאו מבית הכנסת, תתפזרו, אנחנו נלך מהמקום ואתם תחזרו ותעשו כרצונכם.

תגובת משטרת ישראל כפי שניתנה לחדשות 12: "מדובר בחלק משיחת מניעה והסברה במהלכה נאמר במפורש ע"י השוטר כי קיים איסור להתפלל בתוך בית הכנסת, זאת לאחר שכוחות המשטרה הוזעקו למקום לפיזור מתפללים. מדי יום מבצעת המשטרה אכיפה בבתי תפילה בכל ארץ, ניתנים דו"חות ואף נסגרים מקומות שבהם יש הפרות בוטות וחוזרות. יודגש כי אין היתר לאף אדם או קהילה לעבור על החוק והמשטרה פועלת ותמשיך לפעול כנגד הפרות של תקנות הקורונה בכל ישוב ובכל מקום שיידרש".

בתגובה לפרסום ההקלטות החליט מפקד המחוז לבצע בירור עם הקצין. מהמשטרה נמסר כי "מדיניות הארגון אינה משתמעת לשתי פנים, על פיה הנחיות החירום תיאכפנה כלפי המפרים אותן וזאת ללא משוא פנים". 

לדברי מפקד המחוז, "דיאלוג מקדים נועד למקסם הישמעות להנחיות מחד ולמזער מקרי הפרה ועימות עם שוטרים, מאידך. דו שיח ודיאלוג אין פירושו הסכמות ובוודאי לא הסכמות החורגות מהמדיניות".

עוד נמסר, כי "מחוז ש"י ימשיך לאכוף את הנחיות החירום, בהתאם למדיניות מ״מ המפכ״ל,  במודיעין עלית ובכל מקום אחר ברחבי המחוז, כפי שבוצע עד כה הלכה למעשה וללא רתיעה ממלאכת האכיפה עד כמה שזו מורכבת. עבודת האכיפה תתבצע כלפי מוקדי הפרה על פי סדר עדיפות מבצעי, כשהמטרה היא למנוע את הימשכותן של הפרות סדר ולהציל חיים".

צפו בהקלטת השיחה בין שני הצדדים: