התסיסה בקרב בעלי עסקים הדורשים לאפשר לחדש את פעילותם לאור הירידה בתחלואה - גוברת. משטרת ישראל ופקחי הרשויות המקומיות צפויים להתמודד הבוקר החל מהשעה 10:00 עם תוצאות של מרד אזרחי גורף בהנחיות הסגר של הממשלה, בעקבות היוזמה החברתית של בעלי עסקים קטנים - המקיפה והמאורגנת ביותר עד כה.

נתניהו מעדכן על המשך הסגר


קבוצת "לא יהיה בסגר" בפייסבוק, שהוקמה בידי קבוצת בעלי עסקים קטנים לפני חודש וצברה מאז כ־60 אלף חברים, קוראת לכל בעלי העסקים הקטנים בישראל לפתוח את החנויות והשירותים שלהם לציבור לפי תנאי התו הסגול החל מהבוקר, במהלך מתואם, במחאה נגד התנהלות הממשלה שהחליטה על הסגר הנוכחי והסבה לעסקיהם נזקים כלכליים כבדים ביותר. ראשי הקבוצה מדגישים: "אנחנו לא מכחישי קורונה ולא אנרכיסטים, אלא אזרחים שעתיד המדינה חשוב להם, למען פרנסת ילדינו".

מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד" תומר מור הודיע אף הוא על תמיכת המסעדנים ובעלי בתי הקפה במאבק לפתיחת העסקים. "אנו תומכים במאבק של 'לא יהיה בסגר' ובזכותם של בעלי עסקים להתפרנס. הסגר על העסקים מיותר, והיה אפשר לשמור על בריאות הציבור בלי לרסק את העסקים והמסעדות. אנחנו דורשים מהממשלה לפעול לפתיחה מיידית של כל המסעדות לטייק אוואי ולישיבה בחוץ, בשמירה קפדנית על בריאות הציבור", ציין מור.

על רקע הצפיפות שנוצרה בתחנות אוטובוסים ובאוטובוסים עצמם, הוחלט במשרד התחבורה שהחל מהיום תחל התחבורה הציבורית לחזור לפעילות כמעט מלאה. מרבית הקווים הבין־עירוניים יתוגברו ללוח זמנים מלא, מלבד בסופי השבוע.

האוטובוסים ימשיכו לפעול בתפוסה מוגבלת של עד 50%, וכך גם מוניות השירות, הרכבת הקלה ורכבת ישראל. הנסיעה ברכבת ישראל תתאפשר רק באמצעות הזמנת שובר נסיעה מראש.