יו"ר כחול לבן בני גנץ, שר האנרגיה יובל שטייניץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, שר האוצר ישראל כ"ץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וראש המל"ל מאיר בן שבת ישתתפו היום (ראשון) בפגישה שתתקיים בלשכת רה"מ בנימין נתניהו, זאת לקראת הכינוס של קבינט הקורונה ביום שלישי הקרוב.

תושבת עכו שהפרה את הסגר עוכבה במחסום ביציאה מג'דיידה מכר

עוד ישתתפו בישיבה - יועצת בועדת הקורונה לימור סמימיאן דרש, ומנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ. הישיבה תתקיים בצל דרישת שר האוצר ושרי כחול לבן לפתוח כמה שיותר מהר את המגזר הפרטי, שאינו מקבל קהל.

ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, אמר: "נצטרך לבחון שורה של צעדים. אני מתכוון לעמוד על כך שבמקביל להמשך מגמת הירידה בתחלואה אפעל לפתיחה מבוקרת, מדורגת, מנוהלת ומפוקחת של מה שניתן לפתוח על מנת שנוכל להיכנס לשגרת קורונה, תוך פתיחה של המשק בצעדים מדודים ומבוקרים. זה יכול להיות עסקים קטנים, גן ילדים, משרד כזה או אחר שעומד בתקנים של התו הסגול, אבל אנחנו צריכים לפתוח בכפוף להמשך בלימת התחלואה".

כמו כן, ישיבת הממשלה השבועית נקבעה למחר בשעה 10:00. בין היתר יאשרו השרים את מינוי אורית פרקש-הכהן לשרת התיירות ואת הסכם השלום עם איחוד האמירויות, וכן ידונו בעליית בני הפלאשמורה לישראל.

סדר יום לישיבת ממשלה מספר 24 by מעריב אונליין on Scribd

בתוך כך, יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון (הליכוד) התייחסה למצב התחלואה המעודכן, ואמרה בראיון בגלי צה"ל: "אנחנו נמצאים במציאות מורכבת, אבל גם בנקודת זמן שבה צריך להתמודד לא רק עם נגיף הקורונה, אלא גם עם משבר הקורונה". היא הסבירה כי "אנחנו צריכים להיות במצב שבו אנחנו בונים שגרת חיים בצל הקורונה. אנחנו כבר ממרץ נמצאים בתוך האירוע הזה ויודעים הרבה יותר ממה שידענו לפני, ולכן אין שום סיבה לחכות את פרק הזמן הזה".

לדבריה, יש הגבלות שכולם יודעים שאין בהן שום היגיון אפידימיולוגי - נושא הטייק אווי, מגבלת הקילומטר, היציאה לים. "אז למה לחכות? תשחררו את זה עכשיו, תנו כללים ברורים לציבור", הוסיפה, "צריך לבטל כבר עכשיו, ולא בעוד שבוע, את ההגבלות שאין בהן היגיון אפידימיולוגי. אי אפשר יהיה לכלוא אנשים כל כך הרבה זמן. אנחנו כולאים אנשים כשאנחנו יודעים שאפשר לשחרר הרבה מגבלות". יו"ר ועדת הקורונה אמרה עוד כי "אנשים מתרסקים כלכלית, נפשית ובריאותית, אני שומעת את זה מרופאים ואנחנו רואים שהמתח גואה. חייבים להזרים חמצן לחברה שלנו ולהתחיל את זה היום". 

ח''כ שאשא-ביטון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ח''כ שאשא-ביטון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

מה את חושבת על זה שתכנית הרמזור תופעל רק מהשלב הרביעי?
"היינו צריכים להפעיל את הרמזור כבר לפני חודשיים. הטיפול חייב להיות דיפרנציאלי - לטפל במוקדי ההתפרצות. לצערי הרב לא עשו את זה מכל מיני שיקולים, שחלקם היו פוליטיים. צריך לחזור לטיפול דיפרנציאלי במיידית, לשחרר את המשק ולא לפחד מהקורונה, אלא להיזהר ממנה. צריך להשריש כאן התנהגות וכללים שהציבור יוכל לעמוד בהם".