לבקשת ראש העיר: הרב חיים קנייבסקי הורה אמש (ראשון) לא לפתוח את תלמודי התורה מחר, בהתאם להנחיות הקורונה - זאת לבקשתו של ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שביקש מהרב שלא לפתוח את הלימודים עד להסכמה עם הרשויות.

הרב קנייבסקי לומד

כזכור, מוקדם יותר קרא הרב לפתוח מחר את תלמודי התורה, אך ציין כי עדיף שהחלטה זו תתקבל בהסכמה של הגורמים המקצועיים והממסד. על פי דיווחים בערוץ 12, את הדברים אמר הרב למנהלי מוסדות חינוך חרדיים, לאחר שנשאל האם לטעמו יש לפתוח את מוסדות הלימוד.

בתוך כך, בחדשות 12 פורסם כי בשל החשש מפני פתיחת מוסדות הלימוד החרדיים בשל עמדותיהם של חלק מהרבנים, לרבות הרב קנייבסקי, הממונה על הטיפול בקורונה במגזר החרדי רוני נומה פרסם אזהרה ברורה וחד משמעית, לפיה מוסדות הלימוד צריכים להשאר סגורים עד להודעה חדשה, בהתאם להנחיות הקיימות. 

כזכור, לפני כיומיים פורסם כי חלה החמרה במצבו של קנייבסקי, שנדבק בנגיף הקורונה. על פי הפרסום, הרב נמצא כעת בשלב השני והקטלני של המחלה. מטעמו של הרב נמסר: "בשעות הלילה האחרון והבוקר חלו שינויים במדדי החום והסטורציה של הקרב. לדברי הרופאים הגוף נמצא כעת בשלב השני והמסוכן של מחלת הקורונה. הרב מרגיש טוב ומקיים את סדר יומו כרגיל". עוד ביקשו: "יש להרבות בתפילה עבור רבינו שמריהו יוסף חיים בן פעשא מרים לרפואה שלמה". 

ירח טוקר, יועץ התקשורת ומקורבו של הרב, אמר אמש בשיחה עם "מעריב" כי "הרב קנייבסקי מרגיש מצוין ואין כל החמרה במצבו". לדבריו, "הרב מתפלל ומקיים את סדר יומו הרגיל. לשמחתנו הרבה הוא מרגיש טוב ורופא עוקב אחר מצבו כל העת. מכל רחבי העולם דורשים בשלומו של הרב, ואנו מקווים ומתפללים שהוא יחלים במהרה יחד עם כל חולי ישראל".