ברקע הירידה בתחלואה: שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הבוקר (חמישי) כי משך הבידוד לנחשפים לחולים מאומתים ירד ל-12 ימים. "אני שמח מאוד שגם קיצור ימי הבידוד יוצא לפועל. המנכ"ל חתם ואנחנו יכולים לבשר לאזרחי ישראל שמי שיעמוד בתנאים יוכל לקצר את תקופת הבידוד ל-12 יום. אם יעבוד טוב, נוכל לחשוב על הקלות נוספות".  

קובץ התקנות החדשות של משרד הבריאות by maariv on Scribd

לפי הכללים המעודכנים, אדם המצוי בבידוד עקב חשיפה לחולה מאומת או חזרה מחו"ל, יוכל לסיים את תקופת הבידוד בתוך 12 יום, בתנאים הבאים: ירשם כמבודד במאגר משרד הבריאות, בטופס המקוון או באמצעות מוקד קול הבריאות, יבצע בדיקת PCR ראשונה לקורונה מוקדם ככל האפשר לאחר כניסתו לבידוד, יבצע בדיקת PCR שניה לקורונה מהיום ה-10 לאחר המגע האחרון עם החולה או הכניסה לישראל, ולפחות 24 שעות לאחר ביצוע הבדיקה הראשונה. אם שתי הבדיקות יהיו שליליות, יישלח למבודד אישור (במסרון או בשיחה טלפונית), והוא יוכל לצאת מבידוד 12 ימים לאחר המגע האחרון עם החולה או החזרה מחו"ל. 

יש לציין כי אם למבודד מופיעים תסמינים בכל זמן במהלך הבידוד, אין לקצר בידוד ויש להיבדק שוב. הנוהל יחול גם רטרואקטיבית, על מי שכבר נמצא בבידוד היום.

כזכור, לפני כחודש מ"מ ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס קיימה יותר תדרוך מיוחד, בו הציגה את נהלי הבידוד המעודכנים לחולי קורונה שפרסם משרד הבריאות, לפיהם חולה מאומת יוגדר כמחלים בחלוף עשרה ימים, ובתנאי ששלושת הימים האחרונים היו ללא תסמינים. חולה שהוגדר קשה - כעבור 20 ימים, בניגוד להיום שחייבים בעשרה ימי בידוד ושלושה ימים נוספים ללא תסמינים. משרד האוצר העריך כי קיצור תקופת הבידוד צפויה לחסוך למשק כ-750 מיליון שקלים בחודש. 

בעדכון משרד הבריאות נכתב כי בהתאם לידע המדעי העדכני בנוגע לנגיף, הסיכון להידבק ממקרה מאומת ברוב החולים אחרי תשעה ימים מתחילת התסמינים, הינו נמוך. בהתאם לכך, ארגונים בינלאומיים עדכנו את המלצותיהם למשך בידוד של מקרה מאומת. לכן, כל עוד לא הוגדר אחרת על ידי אחות או רופא מוסמכים, חולה מאומת יוגדר כמחלים כאשר עברו לפחות עשרה ימים מהיום בו נלקחה הבדיקה החיובית, ובתנאי ששלושת הימים האחרונים היו ללא תסמינים.

כאמור, הגדרת ההחלמה לאחר עשרה ימים תחול על חולים בקורונה שלא היו במצב קשה במהלך מחלתם. עבור חולים אלה יהיה אפשר להגדיר כמחלים רק אם עברו לכל הפחות 20 ימים מיום לקיחת הבדיקה החיובית ובתנאי ששלושת הימים האחרונים היו ללא תסמינים.  בחולים  אשר עדיין מאושפזים בחלוף 20 הימים, תוחלף הדרישה להיעדר תסמינים בחוות דעת של מומחה. 

דיירים במוסדות עם אוכלוסייה בסיכון לתחלואה קשה בקורונה, חולים המטופלים בדיאליזה וחולים בעלי דיכוי חיסוני משמעותי ידרשו בשתי בדיקות קורונה שליליות רצופות בהפרש של לפחות 24 שעות, כאשר הבדיקה הראשונה תילקח לאחר לפחות עשרה ימים מיום הבדיקה הראשונה (20 ימים במקרה של חולים בעלי דיכוי חיסוני משמעותי), ובתנאי ששלושת הימים האחרונים היו ללא תסמינים.