הדבקה המונית בדובדבן: מפקד פלוגת הכשרות ביחידת העילית נדרש לשהות בבידוד יחידני, לאחר שהסגן שלו אובחן כחולה בקורונה. המ"פ נדרש לבידוד יחידני, בעוד שיתר החיילים נכנסו לבידוד במסגרת הקפסולה.

הוא הפר את הבידוד ביום כיפור, כאשר הצטרף לתפילה שהתקיימה במבנה סגור שהוסב לבית כנסת. באותו הקצין לא עדיין לא ידע כי נדבק מסגנו, ובעצם השתתפותו בתפילה - גרם להדבקות נוספות בפלוגה. עד כה אובחנו 27 חולים מקרב החיילים.

סרטון שמפרסם דובר צה"ל להגברת המודעות לנגיף הקורונה

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "עד כה אומתו בקפסולה פלגתית בבית הספר לקומנדו כ-30 חולי קורונה אשר פונו לכפר המחלימים. החקירה האפידימיולוגית שנערכה העלתה כי סגן מפקד פלגה נדבק במקום שאינו ידוע, בעקבותיו נדבקו מפקד הפלגה ולוחמים נוספים. מרגע שאומת כחולה חיובי כלל הפלגה נכנסה לבידוד פלוגתי הכולל חדרי שינה ומבני שירותים ומקלחת נפרדים. בנוסף, התקיימה הפרדה ברורה בין מבודדים עם תסמינים, מבודדים ללא תסמינים, ולוחמים שאינם באו במגע ישיר עם החולה ולכן אינם צריכים בידוד".

עוד נמסר: "כלל חיילי הצוות נדגמו. מבודדים נוספים אשר מפתחים תסמינים נדגמים על פי צורך ובטווח של עד 24 שעות מרגע ההחלטה על הצורך בדגימה. החולים המאומתים מפונים להמשך טיפול והשגחה בכפרי המחלימים. כבכל מקרה של התפרצות קורונה ביחידות צה״ל, האירוע עדיין מתוחקר על ידי גורמים רפואיים ופיקודיים. בתום התחקיר מפקדים וחיילים אשר ימצא כי חרגו מנהלים - יישפטו".