קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (שלישי) כדי לדון בהקלות הראשונות בסגר בהתאם לתמונת המצב והיקפי התחלואה. במהלך הדיון צפוי פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו להציג את "הערים האדומות" - היישובים והאזורים עליהם ימליץ להמשיך בסגר מחמיר.

רוני גמזו מתייחס לתוכנית הרמזור. צילום: לע"מ

רשימת הערים, נכון להיום, היא: מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קרית מלאכי, אופקים, רמלה , נתיבות, אור יהודה, אשדוד ושכונות בירושלים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר היום כי "צריך למצוא פתרונות חלופיים ללימודים בכיתות הגבוהות. בירושלים יש הרבה פארקים וגנים ואנחנו מוכנים לקחת אחריות ולהשמיש אותם לטובת הלימודים. אסור להפקיר את הילדים. תנו לנו את הסמכויות ואנחנו ננהל את הלימודים בהתאם להנחיות".

כזכור, נתוני התחלואה לפי יישובים וערים בארץ הובילו בעבר להחלטה להטיל סגר על שכונות ויישובים בהם התגלה ריכוז גבוה של חולים, והם מהווים חלק מהבסיס להחלטה על הכנסת יישובים לרשימת הערים האדומות. 

ביום ראשון התקיים דיון בוועדת החוקה בכנסת בראשות ח"כ יעקב אשר, בו נידונה החלטת הממשלה להאריך את תוקפה של ההכרזה על מצב החירום המיוחד בשל נגיף הקורונה. בפתחו של הדיון, שהסתיים לא החלטה, אמר ח"כ אשר כי "אם לא תהיה תכנית ברורה לא יהיה סגר על ערים אדומות", והוסיף כי "לאלה שמדברים בסיסמאות - סגרים דיפרנציאלים, ערים אדומות. זה מצוין לומר אותן, זה מצוין לחשוב על זה ואולי גם מצוין לעשות אותן".