אחרי הרמטכ"ל והשרה גמליאל - אישיות בכירה נוספת הפרה את הנחיות הסגר הכללי: בשיא משבר הקורונה, ולאחר שרשרת ארוכה של בכירים ונבחרי ציבור אשר הפרו את הנחיות הסגר, העיתונאי אלמוג בוקר חשף היום (שלישי) כי גם שר הדתות, הרב יעקב אביטן (ש"ס), השתתף בחתונה, בה נכחו עשרות אנשים מעבר למותר על-פי מגבלות המאבק הלאומי בקורונה.

מגבלות משרד הבריאות מנחות במפורש כי מותרת התקהלות של עד 20 אנשים לכל היותר, אולם בפועל מדובר היה באירוע בו נמצאים למעלה מ-60 אנשים. השר אביטן, שנראה כי הגיע למקום זמן רב לפני תחילת החתונה, השתתף בטקס הכתובה, ולמרות שראה שכמות המשתתפים חורגת מהמותר נשאר באירוע על מנת לקיים את הטקס.

אריה דרעי (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
אריה דרעי (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

מלשכתו של יו״ר שס, השר אריה דרעי, נמסר: ״שמעתי כעת על החתונה שבה השתתף שר הדתות הרב יעקב אביטן. זה מעשה חמור. נזפתי בשר אביטן על הפרת ההנחיות החמורה. דין שווה לכולם. חברי הממשלה מחוייבים לשמור על כל ההנחיות״.

יעקב אביטן הוא למעשה החוליה האחרונה בשרשרת ארוכה של בכירים שהפרו את הנחיות משרד הבריאות. מאז כניסת המגבלות החדשות לתוקף, התגלו בכירים רבים שהפרו את ההנחיות: החל בשרה גמליאל, שאף ניסתה לכאורה להטעות את משרד הבריאות במהלך החקירה האפידמיולוגית, המשך ברמטכ"ל שאירח את בני הוריה של אשתו במהלך חג סוכות בניגוד להנחיות, ועד לראש השב"כ, נדב ארגמן שאירח גם הוא את בני משפחתו במהלך החג.