רס"מ הדר קאקו מתחנת לב הבירה בנקודת רמות בירושלים מפקדת על מתנדבים המסופחת לטובת אכיפת הקורונה. קאקו ושותפתה לניידת הן השוטרות הראשונות שהגיעו לחתונה שהתקיימה בגבעת זאב, והסתיימה באקורדים צורמים. היא שיחזרה היום (חמישי) את האירועים בשיחה עם מעריב: "קיבלנו מספר קריאות במוקד על חתונה שמתקיימת בתוך בית בניגוד לתקנות הקורונה. הגעתי למקום עם שוטרת נוספת, ומיד שמענו את המוזיקה שבקעה מהחצר. הם עטפו את האזור בבד לבן, ודרכו זיהינו דמויות רוקדות. עלינו מספר מדרגות, נכנסנו לחצר ושם זיהינו בצד ימין חופה ואנשים שעמדו לצידה ומימין עשרות שרקדו במקום".

החתונה בגבעת זאב, קרדיט ישראל גרוס

"השותפה שהיתה איתי במקום ביקשה לזהות את בעלי הדירה, ואכן גבר ואישה שהציגו את עצמם כבעלי הבית הגיעו למקום, והיא ביקשה מהם להתלוות אליה, זאת בשל הרעש שהגיע מעמדת הדי ג'יי במקום", הוסיפה, "אשתו אמרה בתגובה - 'אל תיתן להן שום פרטים' ולקחה ממני בחוזקה את הנייד שלי. לקחתי אותו ממנה בחזרה ובאותו שלב נדחפתי, לדעתי על ידה. מדובר בתקיפה לכל דבר". עוד סיפרה השוטרת: "מיד לאחר מכן פניתי לעבר השותפה שלי, הבנתי שהאירוע עלול להסלים ויחד יצאנו החוצה והזעקנו כוחות נוספים לסייע לנו כדי להפסיק את העבירה".

היא הוסיפה: "בשלב הזה כשעמדנו בחוץ בסביבות 15-20 דקות, כמה אורחים מהחתונה ניגשו אלינו והתנצלו, וגם החתן והכלה עצם הגיעו והתנצלו על התנהגות האם. השנייים סיפרו כי הגיעו חברים של החתן מרחוק, והוא ביקש וממש התחנן שנאפשר לו להמשיך בחתונה. בעודנו מדברים הגיעה האמא שוב לקראתי, ואמרה 'לא כדאי לך להתעסק איתי, את לא מבינה מה נעשה לך'. המתנו לכוחות הנוספים. תוך כדי המתנה יצאו האחים קיללו אותנו חלקם ללא מסיכות וחזרו לדירה כשאנחנו לא מגיבות כלל". 

מה קרה כשהגיעו הכוחות הנוספים?
"קיבלנו הנחיה חד משמעית לחזור לדירה, לזהות את האישה, לרשום לה דוח ולהפסיק את החתונה. אז נכנסנו בשנית לחצר. האישה היתה בתוך הבית ביחד עם בעלה , הילדים ואורחים נוספים. עמדתי בכניסה לבית ומנעתי מאחרים להיכנס. השוטרים ניסו לשוחח איתה, הסבירו לה שהיא חייבת להזדהות בפניהם והיא תהיה מעוכבת על מנת למסור את הפרטים ובמידה שתסרב היא תיעצר. הילדים והאבא צעקו 'אתם לא תיקחו את אמא שלנו אנחנו נצא מפה מהדירה באזיקים'".

רס"מ קאקו הוסיפה עוד: "באותם רגעים שמעתי התנפצות של זכוכיות בדירה, נכנסתי לתעד את האירוע עם הנייד שלי ובשלב הזה כשאני מחזיקה בטלפון האבא נתן לי מכה ביד וכתוצאה מכך הטלפון עף. השוטרים באותו הרגע ביצעו את המעצר במטבח. היו שברי זכוכיות על הרצפה כי היתה עריכה מוקדמת של שולחנות צפופים בבית ולכן הרבה דברים עפו בדברים, כל זאת בשל ההתנגדות למעצר וההסלמה של האירוע".

המעצר בחתונה (צילום: פרטי)
המעצר בחתונה (צילום: פרטי)

תיעדת את האירוע עם מצלמת גוף?
"ניסיתי לצלם את האירוע במצלמת הטלפון שלי כי אני יודעת שבמצלמת גוף קשה לתעד אירוע כשאנשים קרובים אליך ותוקפים". 

כמה זמן את במשימות הללו של אכיפת הקורונה?
"בחצי השנה האחרונה לסירוגין, אם זה במחסומים, אם זה באכיפה כלפי עסקים ומסיכות ואם זה בטיפול באירועים של התקהלויות אסורות. צריך להבין שבאותו היום ביקרתי בשתי חתונות נוספות שהתקיימו בניגוד לתקנות, רשמתי דוחות לבעלי האירועים. החתונות צומצמו באופן משמעותי כדי שיהיה ניתן להמשיך את האירוע. הכל היה בשיח מכובד ובצורה נאותה והבנה". 

מה המסר שלך?
"אנחנו כשוטרים עומדים בקו החזית הראשון. אנחנו מותקפים בתקשורת ועל ידי אנשים שממהרים לשפוט אותנו. היד מאד קלה על המקלדת ובסופו של דבר אנחנו אזרחים ובעלי משפחות וחשים בדיוק את אותה תחושה כמו כל העם. אנחנו גם בסגר בשעות שאנחנו לא במשמרת בדיוק כמו כולם. אני אמא לשלושה ילדים ללא מסגרות, בעלי הוא גם שוטר . אני מזדהה באופן אישי עם התחושות הקשות של העם בימים אלו, אבל בשום צורה לא אזדהה עם אנשים שיורקים, מקללים, מגדפים ומכים אותי כשוטרת. אני מגיעה לזירה ולטיפול בחתונה כשליבי במחלוקת נוראית כי אני מבינה את הרגישות משתדלת לעשות הכל בצורה מכובדת, אבל אני באה לבצע את המשימה שהוטלה עליי כדי לעצור את הנגיף הזה".

בתוך כך, יצחק פולק, אחיה של הכלה סיפר בשעות הבוקר: "השוטרים נכנסו לבית ואמרו שהם רוצים לקחת את אמא שלי למעצר. אני מהמקום שלי בתור ילד שרואה את אמא שלי ככה מבוהלת, לא יודעת מה לעשות, נמצאת בפאניקה, לא רוצה להרוס לבת שלה את החתונה. באתי ונעמדתי מולה בקטע כזה של בוא נראה איך אנחנו עוצרים את זה".

יצחק פולק, אחיה של הכלה מגבעת זאב, משחזר את אירועי הלילה. צילום: באדיבות המשפחה

לדבריו, הוא לא רצה שהאירוע ייגמר בצורה רעה. "אחר כך השוטרים החלו לדחוף ולהפעיל כוח, וראיתי את אמא שלי נופלת", הוסיף, "ניסיתי לראות איך אני מתקדם ולא נופל, אך אחד השוטרים הביא לי בוקס וטען שאני עצור. הוא הפיל אותי לרצפה והמשיך לתת לי מכות. וזה נגמר ממש לא טוב".

פרקליטו, עו"ד איתמר בן גביר, אמר בתגובה: "שוב חוזר הריטואל שבו שוטרים מכים אזרחים ומיד טוענים שהותקפו. זהו קו אדום מבחינתי. נכנס כוח משטרה גדול לדירה לשוטרים יש מצלמות גוף ואף אחת לא תיעדה רגע אחד של תקיפה מצד המשפחה והחשוד? ייתכן ? בולשיט אחד גדול. המשטרה רצתה להאריך מעצר ואמרתי שנתנגד ויתקיים דיון. הם הסכימו לשחרר למעצר בית ובתנאי שלא ישוחח עם התקשורת וגם לזה התנגדתי אז הוא שוחרר למעצר בית ללא תנאים".

הקלטת השיחה למשטרה

"כן אני רוצה להודיע על אירוע גדול בשני בתים עם מוזיקה אוכל אנשים עם הכל אני ראיתי אנשים יש שם מתנפחים וילדים עליהם", נשמע אומר אחד מהשכנים שהתקשר למשטרה. בשיחה אחרת נאמר: "יש עשרות פה רואים את ההתקהלות והמסיבה".

בשיחה אחרת למוקד 100 של המשטרה נאמר: "מתקיימת מסיבה עם המוני משתתפים רוקדים בתוך הבית כאילו בגינה עם המוני משתתפים, אז מחר יהיו שם 20 חולי קורונה וזה יגיע אליי, אנחנו בסגר בבקשה תגיעו אי אפשר לאפשר מסיבות כאלו עם המוני משתתפים, אני מזועזעת שאנשים ממשיכים לעשות חגיגות כאילו כלום יש חוק במדינה בכל זאת".