אירופה מתמודדת בימים אלו עם גל שני חמור יותר מהראשון. בהולנד נשבר שיא נדבקים כאשר אובחנו 7,500 נדבקים מאומתים חדשים ב-24 השעות האחרונות. מספר המתים מהמגפה במדינה עומד כעת על 7,791 מתים. הולנד נכנסה לתוך מה שהממשלה כינתה "סגר חלקי" בניסיון להאט את קצב ההדבקה במדינה שספגה מכה קשה במיוחד בגל השני של הקורונה.

קורונה במדריד (צילום: רויטרס)

בבריטניה, הודיעה הממשלה כי הסגר על העיר לונדון יתהדק החל משישי בחצות במה שראש הממשלה בוריס ג'ונסון תיאר כ"ניסיון לקטוע במהירות את התפרצות הגל השני". נכון להיום מתו מהמגפה 43,155 בכל בריטניה, נתון המציב אותה כמדינה שנפגעה הכי קשה מהנגיף באירופה.

גל שני באירופה (צילום: REUTERS/Hannah McKay)
גל שני באירופה (צילום: REUTERS/Hannah McKay)

שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק אמר: "לונדון תעבור להיות 'אדומה', תצומצם התנועה ולא יותרו מפגשים בין אנשים שלא גרים תחת אותה קורת גג. המצב ידרדר לפני שישתפר אבל אני יודע שיש ימים רגועים יותר לפנינו". גם מנצ'סטר מוגדרת כעת כ"אדומה".

גם ברוסיה ובגרמניה נרשמו שיאי תחלואה ותמותה. בצרפת הודיע הנשיא עמנואל מקרון על עוצר לילי בבירה פריז וערים מרכזיות נוספות בעקבות עליה חדה במספרי המאומתים. העוצר ימשך ארבעה שבועות ויתחיל ביום שבת הקרוב. 

אליהן מצטרפת צ'כיה בה התגלו אתמול 9,544 מאומתים חדשים. נתון שיא למדינה שכעת עומדת על מספר חולים של 139,290. גם בסלובקיה נשבר השיא לחולים מאומתים ביממה עם 1,929 מאומתים חדשים לפי נתונים שהראה שר הבריאות הסלובקי.