העיריות החברות בפורום 15 הערים העצמאיות, הודיעו היום (שני) על ההחלטה על כך שגני הילדים בגילאי 3 עד 6 יפעלו במודל המצמצם תחלואה בגני הילדים, ומאפשר לפתוח גנים לכלל הילדים. המודל בנוי לפי חמישה ימים פיזיים בגן, ראשון עד חמישי, ובימי שישי יתבצע קשר מרחוק עם הגננת.

מודל זה מאפשר, לטענתן, להימנע מהצורך בסייעות משלימות העוברות בין גנים שונים, מאפשר השארת הסייעות השניות בגנים בהם הן נדרשות, ונותן לילדים יציבות בזכות הצוות הקבוע. בהודעת הפורום נכתב כי "אנו מאמינים כי מודל זה הוא הנכון בשמירה על בריאות הילדים והצוותים, ובמתן חינוך מיטבי לילדים ולילדות. אנו קוראים למשרד החינוך להצטרף למודל".

עדכון נתניהו לקראת כינוס קבינט הקורונה, קרדיט לשכת ראש הממשלה

הודעת פורום ה-15 הגיעה לאחר שבסוף השבוע האחרון, ערב פתיחתם המחודש של גני הילדים, מאז החל מבצע בדיקות הקורונה בקרב אנשי החינוך, נמצאו כבר עשרות חולים מאומתים לנגיף. ברמת גן נתגלו הודות לבדיקות שמונה גננות וסייעות שנדבקו בקורונה, ברחובות נמצאו עשרה חולים מאומתים בקרב אנשי החינוך וגם בעפולה נמצאו שני אנשי צוות חולים מאומתים. כלומר בזכות מבצע הבדיקות המקדימות לפתיחת הגנים מיגר את מקרי הבידוד והתחלואה בגנים.

יו״ר פורום הגנים הפרטיים, חנן דגן, תקף את הממשלה בעקבות פתיחת הגנים: "שוב היא כשלה בבנייה נכונה של יציאה מהסגר ופתיחת מערכת החינוך. בשל תקופת ההערכות הקטנה שניתנה, כ-3,000 גננות וסייעות עברו בדיקת קורונה מתוך כ-100 אלף אנשי צוות. זה לעג לרש וחסר כל משמעות. יחד עם זאת, ההורים הצביעו ברגליים והביעו את אמונם במערכת החינוך לגיל הרך וכ-90% מתוך מהמסגרות הפרטיות נפתחו ו-10% בלבד מהילדים לא הגיעו לגנים".

לאור הודעת הפורום על פתיחת המסגרות, אמרה סגנית ראש עיריית תל אביב, המחזיקה בתיק הגיל הרך, ציפי ברנד כי "אני שמחה שפורום ה-15 אימץ את מודל פתיחת מסגרות החינוך שיצרנו בתל אביב בהתאם למתווה 'פתוח בטוח' אותו יזמתי. אני מקווה שממשלת ישראל תתעשת ותאמץ אף היא את המתווה, אשר הינו היחיד שישמור על בריאות ילדנו וימנע סגר שלישי. לפנינו משימה חשובה נוספת, לדאוג להרחבת הבדיקות של הצוות החינוכי, כדי לוודא שלא נאבד שוב שליטה על הנגיף".

15 הערים החברות בפורום הן: אשדוד, ב"ש, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפ"ס, נתניה, פ"ת, ראשל"צ, רחובות, ר"ג, רעננה ות"א.