שר הבריאות, יולי אדלשטיין, חנך היום (שלישי) חדרי ניתוח חדשים בבית החולים פוריה בטבריה, והתייחס למצב התחלואה בקורונה לקראת כינוס קבינט הקורונה בשעות אחר הצהריים. בדבריו סיפר אדלשטיין על הפתרון שנמצא למחסור בחיסוני השפעת והבטיח כי יביא לקבינט הקורונה המלצות מחמירות להגדלת הקנסות והאכיפה. 

"תודה לרשויות המקומיות, בלעדיכן לא היינו מצליחים במאבק עם הנגיף הארור הזה", אמר אדלשטיין בפתח דבריו. "אנו שמחים שהסגר הקשה שכולנו סבלנו ממנו נתן תוצאות וכרגע נתוני התחלואה יותר טובים, אבל גם מבינים עד כמה הכל שברירי".

"נגיף הקורונה הוא לא רוכב אופניים, לא אכפת לו אם הוא בירידה או בעלייה, הוא עושה זאת באותה מהירות בדיוק, אם נשבר ואם לא נדע לאכוף", אמר השר. "יש פער בין ההחלטות הנכונות והזהירות שקיבלנו בקבינט הקורונה בהמלצת משרד הבריאות לבין מה שקורה לצערי בשטח, עם כל מיני פתיחות פיראטיות של מוסדות חינוך ועסקים. לכן, נביא היום לקבינט הצעה להגדלת הקנסות באופן מחמיר, אי אפשר שמי שצדיק רע לו והאחרים טוב להם".

"אנחנו גם בהיערכות לחורף ואני שמח לומר שהצלחנו לטפל באחד הדברים שמאוד הדאיגו אותנו, חיסוני השפעת", הוסיף השר. "אם בשנה שעברה כ-2 מיליון חיסונים הספיקו לכל המדינה, עכשיו על רקע הקורונה הביקוש עלה בצורה שלא ראינו כמותה, היינו במחסור, ואני שמח לומר שהודות לעבודה המאומצת של אנשים רבים אנחנו במצב אחר לחלוטין עם יותר מ-4 מיליון חיסונים ומקווה שעד סוף 2020 כל מי שצריך ורוצה להתחסן יוכל לעשות זאת ולא יהיה מחסור".

כזכור, קבינט הקורונה יתכנס היום בשעה 17:00, כדי לדון בתמונת המצב אחרי יישומו של השלב הראשון בתכנית היציאה מהסגר. השרים ידונו גם על השלב השני, אך כעת - ברמה תאורטית בלבד. כמו כן, השרים ידונו במתווה חזרת הישיבות החרדיות ללימודים (מתווה הקפסולות).