לאחר שהקבינט את המתווה המלא לחזרת כיתות א-ד ללימודים בראשון, אנשי המקצוע וארגוני המורים ממשיכים לתקוף את הממשלה. סגנית מזכ"לית הסתדרות המורים, עדנה דוד, העבירה ביקורת על המתווה והקצב שבהם מנחיתים על מערכת החינוך את המתווים לפתיחת הלימודים. בראיון ברדיו 103FM לליאת רון ואלון גל אמרה שמכיוון שאין מספיק זמן ליישם את הכל זה מייצר אי אמון בין הממשלה לאזרחים

כבר הבנת את המתווה?
"עקומת הלמידה שלנו ושל אנשי השטח צריכה להיות מאוד מהירה כי כפי שאתם רואים המתווים יורדים בקצב מאוד מהיר ומשתנה. אני מאוד מבינה את המצב, ויודעת שכל שינוי בו דורש שינוי במתווים. בו זמנית אני חייבת לנצל את הבמה ולומר שיש תחושה מאוד קשה בשטח, במיוחד אצל המנהלים שנמצאים בלחץ נוראי. ברגע שיורד מתווה לשטח ואין מספיק זמן ליישם אותו ולהפעיל אותו באופן נכון עם הערכות חכמה ואפקטיבית, זה רק מעמיק את אי האמון בין מקבלי ההחלטות לאנשים בשטח". 

מה זו לא הייתה הפתעה? 
"לדעתי זו בכלל לא הייתה הפתעה. אנחנו נמצאים שמונה חודשים בסיפור הזה, ובכל פעם מחדש צץ לו מתווה חדש, שונה ברמות כאלה ואחרות מהמתווה האחר, ונותנים למנהלים לא יותר מיום וחצי להערכות. אנחנו נמצאים היום ביום חמישי ושבוע העבודה נגמר. כל שישי ושבת של המנהלים יהיו מוקדשים ללילות לבנים בשביל להכין את השטח".


 
את סתם מייללת. את יודעת למה? כי רק היום בשעה שש וחצי בערב יתחילו לדבר על העסקים, ועד שתתקבל החלטה זה יהיה יום שבת. תברכי על זה שיש לך יומיים וחצי להתארגן. 
"אל תשווי".

זה בציניות. אני צוחקת כמובן. 
"אני כל כך טעונה שאני לא יודעת אם אנשים מדברים ברצינות או בצחוק. את יודעת מה זה להפעיל מערכת לימודים עם למעלה מ־300 תלמידים וכ־80 עובדי צוות". 

לכי רגע לעולם טוב יותר: איך היה נראה שיתוף פעולה עם המנהלים בהכנה לדבר הזה? תני לי דברים שהיו נעשים אחרת?
"היו יושבים עם המנהלים ושומעים מה נכון, מה צריך, מה הקשיים, ואיך לעשות נכון. משתפים את הנציגים, ומגיעה הסתדרות המורים שמייצגת גננות, בתי ספר יסודיים, מורים בחטיבות ביניים, ומצליחים לשמור על גמישות במסגרת האפשרויות, ובכך מצליחים לעשות משהו ישים נכון ואפקטיבי".