המרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר הודיע הערב (שבת) כי שגב הראל, בן 26 משדה נחמיה, הוא הישראלי הראשון שישתתף מחר בניסוי חיסון הקורונה של המכון הביולוגי אשר יתקיים במרכז הרפואי. במקביל, הניסוי מתקיים גם במרכז הרפואי "הדסה" בירושלים.

שגב הראל, הישראלי הראשון שישתתף בניסוי חיסון הקורונה. צילום: במרכז הרפואי "שיבא"

הראל סיפר כי "החלטתי להתנדב לניסוי מכמה סיבות מאוד פשוטות. ראשית, אני רואה זכות גדולה בלעזור ולתרום. הרבה אנשים נפגעו מהקורונה גם בריאותית, גם נפשית ובעיקר כלכלית, ואם זו התרומה הקטנה שאני יכול לתת, להשתתף בדבר הזה ולהביא תקווה שאנחנו בדרך לסיים את המגיפה - עשיתי את שלי".

עוד אמר הראל, כי "אין לי ממש חששות. אני בחור בריא ומאמין במערכת החיסונית של הגוף שלי. ישבתי עם הרופאים שמנהלים את הניסוי ואני חושב שהכל יהיה בסדר. אני אפילו בטוח בזה. המשפחה הקרובה שלי שמחה ותמכה בכך שיש לי הזדמנות לעשות את הדבר ההיסטורי הזה", אמר.

לדבריו, "כמו בכל דבר בחיים שיש בו סיכון, יש כאלה שיותר תמכו ויש מי שפחות, אבל אני מכבד את כולם. בסוף זאת החלטה שלי וככל שאני מתעמק בנושא אני עוד יותר שלם עם זה".

מנהל המכון הביולוגי פרופ' שמואל שפירא התייחס לניסויים בבני אדם בשבוע שעבר ואמר כי "יצאנו לדרך לפני תשעה חודשים ב-2 בפברואר ואנחנו נכנסים להקפה האחרונה בסוף אוקטובר. יש לחיסון שם מסחרי - "Brilife":  בריאות, il עבור מדינת ישראל וחיים. אנחנו נמשיך לפעול למען בריאותם של אזרחי ישראל, וגם למען הכלכלה והחברה הישראלית".