מרכז המידע והידע הלאומי פרסם היום (ראשון) דוח עדכני, ממנו עולה כי בימים האחרונים מסתמנת התייצבות בשיעור הבדיקות החיוביות ובמספר המאומתים. על פי המומחים של אמ"ן, הדבר ככל הנראה מעיד על האטה עד כדי עצירה בירידת התחלואה. לדבריהם, אם המגמה תימשך, תיתכן עלייה בתחלואה, במקביל להשפעה אפשרית של כניסת הקלות נוספות לתוקף. עוד נכתב בדוח כי הסיכון להדבקה בנגיפי הקורונה והשפעת צפוי לגבור עם בוא החורף, זאת לאור נטייה אנושית להצטופף בחללים סגורים בתקופה זו. 

מחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם, קרדיט דובר צה"ל

המומחים המליצו להעדיף לקיים פעילויות ומפגשים הכרחיים ככל שניתן באוויר הפתוח, דווקא בעונת החורף. בדוח הזכירו כי "עטייה נכונה, נרחבת ושיטתית של מסכות תקניות, המכסות היטב את הפה והאף, תוביל להפחתה ניכרת של קצב ההדבקה ותצמצם את ממדי התחלואה. זהו האמצעי הפשוט, הזול והזמין ביותר לחזרה לשגרת קורונה".

בתוך כך, מנתוני משרד הבריאות, שפורסמו בשעות הבוקר המוקדמות, עולה כי מספר החולים הפעילים עומד על 10,473, כאשר ביממה האחרונה אובחנו 218 חולים. מחצות ועד השעה 5:52 בבוקר אובחנו 50 חולי קורונה נוספים. עוד נמסר כי מספר החולים הבינוניים עומד כעת על 112, החולים הקשים עומד על 404 והמונשמים - עומד על 180.

כאמור, מחצות נרשמה ירידה במספר המונשמים (שני אנשים נגמלו מהנשמה). בדוח אמ"ן נכתב כי מספר החולים הקשים ירד ב-38 ביממה האחרונה, כאשר השינוי הממוצע עמד על שיפור במצבם של 20 חולים ביממה. מספר החולים הקשים ירד בשבועיים האחרונים ב-252.

קורונה - אנשים עם מסכה, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה - אנשים עם מסכה, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד עולה מנתוני התחלואה העדכניים, כי מספר המאומתים מפרוץ הנגיף הוא 314,498, ומספר המחלימים עומד על 301,484 - לאחר ש-104 נוספים החלימו מאז חצות. כמו כן, מספר הנפטרים עומד על 2,541, כאשר לא השתנה מאז חצות. במהלך היממה האחרונה בוצעו קרוב ל-8,000 בדיקות קורונה, וכ-1,200 נוספות בוצעו מאז חצות ועד השעה 5:52 בבוקר.

מספר אנשי הצוות המבודדים עומד על 756, כאשר ביה"ח בו נרשם מספר אנשי הצוות המבודדים הגבוה ביותר הוא ביה"ח העמק - עם 50 מבודדים. אחריו ברשימה - שערי צדק (25 מבודדים), מאיר ושיבא (עם 22 כל אחד) וביה"ח איכילוב (עם 20 מבודדים). עוד עולה מדוח משרד הבריאות כי העיר בעלת מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר היא ירושלים עם 1,593. אחריה ברשימה - תל אביב (438), בני ברק (379), נתניה (264) ואשדוד (244)