הממשלה אישרה היום (ראשון) עקרונית את טיוטת חוק "סמכויות מיוחדות - קנסות", והחליטה כי קבינט הקורונה יתכנס כדי לדון בהצעת החוק טרם העברתו לוועדת שרים לחקיקה ויגדלו הקנסות של מפרי ההנחיות. ההחלטה התקבלה לאחר שהליכוד וכחול לבן קיימו שיחה בנושא תיאום עמדות בנוגע לסוגיית העלאת הקנסות על הפרות הגבלות הקורונה והנושא עלה לדיון בישיבת הממשלה בפעם הראשונה.

ההכנות לסגר שהוטל ביום כיפור, ארכיון (דוברות המשטרה)

לפי ההצעה בנושא הגדלת הקנסות, בין היתר יגדל הקנס על הפרת איסור הפעלה של מקום הפתוח לציבור או בית עסק מסכום של 5,000 ש"ח כפי שקבוע היום, ל-10,000 ש"ח. הקנס על קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד לתקנות יעלה מסכום של 5,000 ש"ח כפי שקבוע היום ל-20,000 ש"ח.
 
בנוסף, הקנס על הפרת האיסור על פתיחת מוסד חינוך יעלה מסכום של 5,000 ש"ח כפי שקבוע היום ל-20,000 ש"ח. פרטי ההצעה יידונו מחר בשעה 12:00 בקבינט הקורונה. יעקב כהן ויעקב אביטן (ש"ס) ופנינה תמנו-שטה הצביעו נגד ההנחיות של הקנסות. 

יו''ר סיעת יהדות התורה, ח''כ יצחק פינדרוס, אמר בתגובה כי בהתאם להחלטת סיעת יהדות התורה להתנגד להעלאת גובה הקנסות, נציגי הסיעה יצביעו נגד ההחלטה במליאת הכנסת ובוועדות. ''הממשלה חייבת להתחשב בעמדות סיעות הקואליציה ולא לדון בהצעה שלא מקובלת על כל השותפות הקואלציונית", הדגיש, "אמרנו וחזרנו, כי נתנגד להעלאת גובה הקנסות, הגבוהים ממילא. בפרט על רקע המצב הכלכלי הקשה בו נתונים אזרחי ישראל בכלל ובעלי העסקים הקורסים בפרט. הממשלה צריכה לגבש פתרונות ולא להגדיל את הקנסות''.

כאמור, הקנס על אי עטיית מסכה עמד תחילה על 250 שקלים, אך במהלך הקיץ הכנסת אישרה את העלאתו ל-500 שקלים. במקביל, דובר לא פעם על העלאת סכומי הקנסות, כאשר הפרויקטור רוני גמזו אף המליץ באחד הדיונים בחודש ספטמבר להכפיל את הקנסות המוטלים. על פי הצעתו, הקנס על אי עטיית מסכה יעלה ל-1,000 שקלים, מי שיפר בידוד או יפתח עסק בניגוד לתקנות ייקנס ב-10,000 ש"ח, והקנסות על קיום אירוע רב משתתפים או על פתיחת מוסד חינוכי בניגוד לתקנות יעלו ל-50 אלף שקלים.