"הפוליטיקאים התנהלו בצורה עלובה בסחבת במתווה לפתיחת בתי המלון בעיר" - כך אמר ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי. "אני עובר תקופה לא פשוטה, במיוחד כשאני רואה את הזחיחות ואת חוסר החמלה של הפוליטיקאים", הוסיף. "אני באמת חרד לגורל העיר אילת, ומה שהיה השבוע בכנסת לא ראיתי אף פעם. אם מתווה פתיחת המלונות באיים הירוקים לא יאושר הפעם, זאת תעודת עניות מהמדרגה הגבוהה ביותר למערכת הפוליטית".

יצחק הלוי סירב לומר את שמות האחראים למחדל והוסיף: "החלטתי שאני לא נותן פרשנות פוליטית ולא רוצה לתקוף את המגזר החרדי. אני מעוניין בסך הכל לקדם את האינטרסים של תושבי העיר ולא רוצה להתחיל להתחשבן. אני מקווה מאוד שהשפיות תחזור במהרה".

מאיר יצחק הלוי ראש עיריית אילת בדיונים בכנסת (צילום: פרטי)
מאיר יצחק הלוי ראש עיריית אילת בדיונים בכנסת (צילום: פרטי)

לפי נתוני שירות התעסוקה שפורסמו השבוע, שיעור האבטלה באילת עומד על 41.2%, ומדובר בשיא ארצי. לדברי ראש העיר, "שירות התעסוקה מתעלם מנתוני האבטלה בקרב העצמאים שנאלצו לסגור את החנויות ועובדים נוספים שאינם נמצאים במעטפת התעסוקה השוטפת. לפי הנתונים הפנימיים, אנחנו ב־75% אבטלה".

על עניין התיירות לאיחוד האמירויות והחשש לפגיעה בתיירות לעיר הוא אומר: "בנושא התיירות והקשר עם איחוד האמירויות צריך לחשב מסלול מחדש, אבל יש לזה גם יתרונות. הצענו לחברינו מאיחוד האמירויות להפוך את אילת לפרוזדור גיאוגרפי למדינות המפרץ, בכל מה שנוגע לתחום חדשנות והייטק, ולראות בנו אזור מועדף".

שיחת וידאו בעברית בין נתניהו למלווה מהאמירויות של המשלחת הישראלית. צילום: דוברות רה"מ

"הנסיכויות עלולות להפוך לאיום אסטרטגי עלינו, ואני לא אדיש לכך", הוא מדגיש. "אנחנו מנסים למצוא איך להפוך את הלימון ללימונדה. למשל, הם גם מתעניינים מאוד בנושא חקר הים והאקולוגיה הימית. נפגשתי איתם ונתחיל לקדם שיתופי פעולה".

הראיון המלא יתפרסם מחר בטור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"