ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ימסרו הצהרה לתקשורת, ברקע העסקה לרכישת 8 מיליון חיסונים לנגיף הקורונה מחברת התרופות "פייזר", שנחתמה היום אחרי משא ומתן שכלל כמה שיחות של ראש הממשלה עם בכירי החברה. "המשימה הלאומית שלנו היא לאפשר חיסון לכל אדם בישראל", אמר נתניהו. 

"זהו יום גדול במדינת ישראל בדרך שלנו לניצחון על הקורונה. ברגעים אלו אנו חותמים על ההסכם עם חברת פייזר לקבלת 8 מיליון חיסונים ל-4 מיליון מאזרחי ישראל", פתח ואמר ראש הממשלה. "החיסון של פייזר דורש שתי מנות לאדם, והשאיפה היא שהאספקה תתחיל כבר בינואר ושהיא תלך ותגבר בחודשים לאחר מכן. כל זה תלוי כמובן באישורם של רשויות הבריאות הן בארה"ב והן בישראל. יש לנו עוד הסכמים עם עוד חברות מבטיחות בדרך לקבלת עוד מליוני חיסונים לאזרחי ישראל".

"המשימה הלאומית שלנו היא לאפשר חיסון לכל אדם במדינת ישראל, כל מי שירצה זאת, ללא יוצא מן הכלל. אני אישית עובד מול ידידיי מנהיגי העולם כדי להבטיח שנקבל את החיסון יחד עם המדינות המובילות בעולם ושלא נידחק אחורה בתור. שר הבריאות וצוותו עובדים על כך מול הדרגים שלהם. אני רוצה להודות למנכל פייזר אלברט בורלה, על שיחות הטלפון בינינו, הוא היה קשוב לי בכל שעות היממה, גם ב-2 לפנות בוקר, אני מודה לו על שהשיחות בינינו הובילו להסרת המכשולים האחרונים לסגירת העסקה לרבות הוספת מיליון מנות חיסונים לאזרחי ישראל".

"אזרחי ישראל, עד קבלת החיסונים, מתוך הנחה שהם יאושרו, יעברו עוד חודשים", הדגיש נתניהו. "ולכן כולנו מצווים לשמור על ההנחיות והכללים עד הגעת החיסונים ולאחר מכן. אנחנו מנהלים את זה נכון, מקבלים את ההנחיות בזהירות, ולכן התחלואה שלנו היא כמעט מהנמוכות באיופה. אם נמשיך לעבוד יחד באותה זהירות באותה אחדות נהיה בין הראשונים בעולם לצאת מהמשבר. זה מה שאני חותר אליו כל הזמן. אנחנו נמצאים בזה יחד ונצא מזה יחד בהצלחה".

בנימין נתניהו, יולי אדלשטיין (צילום: צילום מסך לע''מ)
בנימין נתניהו, יולי אדלשטיין (צילום: צילום מסך לע''מ)

"היום אנחנו מגיעים עם בשורה חשובה: אנחנו מקווים שכבר בתחילת 2021 יגיעו כמויות משמעותיות של החיסון של חברת התרופות פייזר לישראל", אמר שר הבריאות אדלשטיין. "זה עדיין תלוי באישורים של כל הרשויות בארה"ב, לאחר מכן גם כאן בישראל. זו בשורה חשובה ביותר, אבל כפי שאמרתי, עלינו לא להיכנס למצב של שאננות. עם שאננות אין חיסונים. עדיין לשמור על מסיכות, מרחק. וזו הזדמנות לומר תודה לנתניהו על הסיוע הגדול גם במקרה של חברת פייזר אבל גם במומ"ים נוספים עם חברות התרופות".

"אנחנו לא עומדים לבד, לצדנו עשרות אנשים שלאורך חודשים ארוכים בלילה וביום במלוא מובן הביטוי, עובדים, נושאים ונותנים, על מנת לספק את החיסון לכלל אזרחי מדינת ישראל, אבל גם לא לחשוף את המדינה לתביעות עתידיות, לא לשלם יותר מדי וגם להיות בטוחים שמיצינו כל כיוון מול כל חברה".

"זה לא הכיוון היחידי, אנחנו עובדים גם על בדיקות מהירות כבר שבוע הבא, בכניסה לאילת ובאזור המלונות בים המלח, ועוד דברים נוספים", המשיך אדלשטיין והדגיש: "אזרחי ישראל, אנחנו כולנו ביחד חייבים להקל על הצוותים האלה, על הרופאים והרופאות אחים ואחיות, עובדי מעבדות, בדברים הכי פשוטים: שמירה על מסכות, הגיינה, מרחק, ואז נוכל להגיע לחיסון במצב בטוח, גם לנצח את הקורונה, וגם לחיות לטווח הארוך במצב של שגרה".

נתניהו על החיסון של פייזר: "יגיע לישראל בינואר"
כזכור, אדלשטיין הודיע אתמול כי משרדו יחתום על העסקה לרכישת 8 מיליון מנות חיסון, שיספיקו ל-4 מיליוני אזרחים (על פי שתי מנות לאדם) שיבקשו להתחסן. במשרד הבריאות הסבירו כי מתן החיסונים יתאפשר רק בכפוף לאישור החיסון על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, ואישור משרד הבריאות הישראלי. החברה צפויה להגיש את הבקשה לאישור זה לקראת סוף נובמבר. תחילת האספקה תהיה בינואר 2021 וההמשך יגיע באספקה שוטפת במהלך שנת 2021.