לאחר ההודעות על רכישת חיסונים של חברת מודרנה ופייזר, מתפרסם היום (שישי) שישראל תחתום על הסכם עם חברת אסטרזנקה, המפתחת חיסון לקורונה בשיתוף אוניברסיטת אוקספורד האנגלית. בהודעה משותפת מטעם משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות והחברה עצמה, נמסר כי ישראל צפויה לרכוש כעשרה מיליון מנות חיסון.

על פי ההסכם, אסטרזנקה תספק לישראל כעשרה מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה, המיועדות לכחמישה מיליון אזרחים. החיסון יימכר לישראל במודל ללא רווח בתקופת המגיפה. בנוסף, ההסכם כולל אספקה של כמות החיסונים הגדולה ביותר שתגיע לישראל. 

האספקה הראשונית צפויה להגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2021 בכפוף לאישורי רשויות הרגולטוריות באירופה, ארצות הברית ובישראל. אסטרזנקה היא מחברות התרופות המובילות בעולם ופרסמה בימים האחרונים תוצאות מעודדות לגבי יעילות החיסון באוכלוסייה המבוגרת.

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרזנקה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם פרסום ההודעה: "הישג נוסף וחשוב לאזרחי ישראל. המדיניות שלי היא שלכל אחד שירצה להתחסן תהיה את האפשרות להתחסן. עדיפה היערכות יתר מהיערכות חסר. נמשיך לפעול כדי להבטיח שיהיו לנו כמה שיותר חיסונים לכמה שיותר אזרחים, מכמה שיותר מקורות וכמה שיותר מהר".
 
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "מאמץ אסטרטגי של חודשים ארוכים משתלם! מדינת ישראל ניצבת היום עם הסכמי חיסונים של החברות המובילות בעולם. שמנו לנגד עינינו את המטרה שכל אזרח שיחפוץ בכך יוכל להתחסן. באופן זה אני מקווה שנמגר את הנגיף במהירות האפשרית. עד אז אסור לנו להיות שאננים. חייבים להקפיד על ההנחיות - מסכה, ריחוק והיגיינה".

אוהד גולדברג, מנכ"ל אסטרזנקה ישראל: "זהו הסכם היסטורי בהובלת הנציגות המקומית של החברה שיאפשר הנגשה של החיסון למיליוני אזרחי ישראל כחלק ממדיניות בינלאומית להנגשה שוויונית ורחבת היקף בעולם. כחלק ממחויבותה של החברה לבריאות הציבור, אסטרזנקה תספק את החיסונים במודל 'ללא רווח' בתקופת המגיפה ותמשיך לעבוד באופן צמוד עם רשויות בריאות ברחבי העולם לרבות משרד הבריאות הישראלי. החברה בנתה מערך ייצור המוני חסר תקדים ברחבי העולם על מנת לעמוד ביכולות ייצור מהירות ורחבות היקף, ובמקביל החברה ממשיכה במחקרים על מנת להבטיח את הבטיחות והיעילות של AZD1222. אנו גאים בהתגייסות של החברה, כמו גם של כל תעשיית הביו-פרמצבטיקה, לסייע ולהציל חיים תוך צמצום ההשפעות הקשות, החברתיות והכלכליות, של המגיפה העולמית הזו".