האם מגבלות תקציביות ימנעו את הגעת החיסונים נגד הקורונה לישראל? הערב (ראשון) מתפרסם בחדשות 12 כי במשרד הבריאות מאשימים את משרד האוצר על כי אינו מקצה את התקציבים הנדרשים להשלמת רכישת החיסונים, ובכך מתעכבת עסקת החתימה עם חברת אסטרהזניקה, שאמורה לספק לישראל כעשרה מיליון מנות חיסון. במשרד האוצר הגיבו: "כסף לא יהווה מכשול לרכישת חיסונים".

בנוסף להסכמים עם מודרנה, פייזר ואסטרהזניקה, מדווח כי ישראל מנהלת משא ומתן מתקדם עם חברת נובהווקס האמריקאית. בנובהווקס מפתחים המבוסס על טכנולוגיה השונה מזו שמציעות החברות פייזר ואסטרהזניקה. החברה החלה כבר את השלב השלישי של הניסויים בחיסון וכעת בוחנת אותו החברה על כ-10,000 נבדקים בבריטניה. בקרוב צפוי הניסוי להתרחב לכ-30 אלף נבדקים בארה"ב.

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה שנחשבת למובילה בתהליך

במשרד ראש הממשלה אישרו את הפרטים על המגעים עם נובהווקס אך אך במשרד הבריאות סירבו להגיב עקב הסכמי סודיות. במשרד האוצר הגיבו להאשמות הבכירים: "כפי שהבטיח שר האוצר לראש הממשלה – הכסף לא יהווה מכשול לרכישת החיסונים".

כזכור, ביום שישי האחרון פורסמה הודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות על התקדמות המשא ומתן עם חברת אסטרהזניקה, המפתחת את החיסון בשיתוף אוניברסיטת אוקספורד. בתוך כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הישג נוסף וחשוב לאזרחי ישראל. המדיניות שלי היא שלכל אחד שירצה להתחסן תהיה את האפשרות להתחסן. עדיפה היערכות יתר מהיערכות חסר. נמשיך לפעול כדי להבטיח שיהיו לנו כמה שיותר חיסונים לכמה שיותר אזרחים, מכמה שיותר מקורות וכמה שיותר מהר".