משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הודיעו היום (שלישי) כי הישיבה הבאה של קבינט הקורונה תוקדש לדיון בצעדים האפשריים לריסון והפחתת התחלואה, כאשר משרד הבריאות ירכז המלצות וידון בקידום הטיפול בהחמרת הקנסות. בנוסף, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין צפויים להיפגש הערב כדי להגיע להסכמות בעניין פתיחת השווקים והתנאים לכך.

כמו כן, המנגנון וההיערכות לחיסון האוכלוסייה בישראל יוצגו לראש הממשלה ושר הביטחון, וצוות השרים יזהר שי וזאב אלקין צפויים להשלים את העבודה על האמצעים הדיגיטליים, תוך התייחסות לסוגיות המשפטיות. 

מוקדם יותר היום נפגש שר האוצר ישראל כ"ץ עם נציגי השווקים וסיכם איתם על גיבוש מתווה "פיילוט" לפתיחת השווקים בדומה למתווה הקניונים, שיכלול את הפעלת חמשת השווקים הגדולים בערים הגדולות: ירושלים - מחנה יהודה, תל אביב - שוק הכרמל ושוק התקוה, באר שבע - השוק העירוני וחיפה - השוק העירוני.

לדברי כ"ץ, בנוסף לכך, "יופעלו 10 שווקים נוספים מנתניה, אשדוד, אשקלון, רמלה ויישובים נוספים. עם גמר הפיילוט יפתחו כלל השווקים בארץ בדומה לכלל הקניונים". הוא הוסיף כי "חשוב לוודא שדוכני השווקים והחנויות, שמספקים פרנסה לאלפי אנשים ותוצרת זולה ומשובחת, לא ישארו מאחור".

תיעודה העימות בין שוטר לבין אישה שסירבה לקבלת קנס (צילום: דוברות המשטרה)

לקראת הדיון בקבינט הקורונה על העלאת הקנסות, ביהדות התורה מבהירים כי מבחינתם אין מקום לשום פשרה והקנסות צריכים להישאר כמו שהם היום. אתמול בישיבת סיעה הוחלט להתנגד לכל הפשרות בנושא ואף הודיעו על כך להנהלת הקואליציה. גורם בכיר ביהדות התורה מסר כי "אין עליה דרמטית בשיעור התחלואה ואין כל הצדקה לעלות כעת את סך הקנסות. אנחנו נתנגד לכל יוזמה להעלאת הקנסות בעת הזו".

כזכור, הקבינט התכנס אמש לדיון ממושך, שהסתיים רק במהלך הלילה. בין ההסכמות שהושגו בסיומו היו כי כיתות ה'-ו' יחזרו הבוקר ללימודים, ותלמידי י'-י"ב יחזרו החל מיום א' הקרוב. עוד הוחלט כי תלמידי ז'-ט' ייאלצו להמתין עד ה-6 בדצמבר, כאשר החזרה ללימודים היא בהתאם למתווה שר החינוך, ביישובים ירוקים וצהובים, תוך ביצוע בדיקות ניטור רחבות. עוד הוחלט כי לא יפתחו תחומים נוספים עד ה-20 בדצמבר, אך תישמר האפשרות לפתיחת הקניונים והשווקים בהתאם לתוצאות הפיילוט ולמצב התחלואה.

החלטה נוספת שהתקבלה קשורה לפיילוט לפתיחת קניונים ושווקים - הוחלט לאמץ את ההצעה שהוצגה לפתיחה ניסיונית מצומצמת של הקניונים, ולהאריך את הפיילוט כך שיסתיים ב-6 בדצמבר. כאמור, בהתאם להצעה זו יובאו תקנות לאישור הקבינט, ובכפוף לממצאי הפיילוט ולתמונת מצב התחלואה הכללית, יקבע מועד הפתיחה של הקניונים. במקביל, תוגש הצעה לפיילוט לשווקים, שייפתחו במקביל לפתיחת הקניונים.