מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, העניק הערב (רביעי) הרבה אופטימיות ותקווה לקראת הגעת החיסונים נגד הקורונה. בתשובות לשאלות עיתונאים, אמר כי הוא צופה שמנות החיסון הראשון יגיעו לישראל כבר בעוד כחודש, בסוף חודש דצמבר. 

פרופ' לוי סייג את דבריו בנוגע לאמירה זו, אך ציין כי הוא צופה שמרבית החיסונים יגיעו לישראל ברבעונים הראשון והשני של שנת 2021, ולאחר מכן. בנוסף, הדגיש פרופ' לוי כי משרד הבריאות לא מתכוון לשנות את החוק הקיים, ולא צפוי לחייב אזרחים להתחסן. 

עוד אמר בנושא כי "החוק בישראל לא מאפשר לחייב להתחסן, לא נחייב לחסן אבל נבקש לפרסם הסברה למניעת תחלואה והדבקה, וכמובן להחזיר את המשק לפעילות. בהקשר זה אני שומע מודעות של אנשים, חלקם מעולם הרפואה שמזהירים מפני החיסון: אני חייב להתנגד לכך וחייב לומר שהחיסון שהגיע אלינו בטוח, אני מקווה, אבל אסור שזה יגרום לשאננות. חייבים להמשיך להקפיד על מסכה, הגיניינה והתקהלויות".

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

פרופ' לוי אמר גם כי "החיסונים שייובאו  לארץ יהיו כאלה שכולם עברו אישורים קפדניים ובדיקת תופעות לוואי. להערכתי לא תהיינה תופעות לוואי קשות רבות, אבל אנחנו נבדוק ונדאג שיגיעו חיסונים שיעברו את כל האישורים".

בתוך כך, אתמול החלו במשרד הבריאות את הדיונים בנושא תעדוף מתן חיסוני הקורונה וסדר הקדימות בתור לחיסון. לפי ההערכה, אוכלוסיות בסיכון ועובדים חיוניים יהיו הראשונים לקבל את החיסון. פרופ' לוי אף ציין בתדרוך כי הדיון בנושא קבוצת המתחסנים הראשונים, מקבל התייחסות "מבחינה אתית, משפטית ורפואית. בנוסף, זה יושפע מקצב ההגעה של החיסונים והחיסונים שנוסו". 

דבריו של מנכ"ל משרד הבריאות הגיעו על רקע דיווחים בתקופה האחרונה לפיה מקדם שר הבריאות חקיקה שתחייב אזרחים להתחסן. בשבוע שעבר פורסם כי שר הבריאות יולי אדלשטיין פנה לקבלת חוות דעתם של מספר שופטים, במטרה לגבש חוק הצפוי לחייב אזרחים להתחסן נגד קורונה. הכוונה לגיבוש החוק מגיעה על רקע החשש מצד רבים מפני נטילת החיסון, המפותח בפרק זמן מזורז, ואין ודאות לגבי תופעות הלוואי שיגרור.