האם חדרי הכושר יוכלו להיפתח בקרוב בערים הירוקות? לפי דיווח שפורסם הערב (רביעי) בחדשות 12, במשרד הבריאות שוקלים לאפשר פתיחת מכוני כושר ועסקים נוספים בערים בהן התחלואה בקורונה נמוכה.

קורונה - המשטרה פיזרה חתונה שהתקיימה בניגוד לתקנות. צילום: דוברות המשטרה

לפי הפרסום, משרד הבריאות מקדם תוכנית "צ'ופרים" לערים ירוקות, שבמסגרתה יותר להן לפתוח עסקים שלא יגרמו לערבוב עם תושבים מערים אדומות. התוכנית נשקלת בימים אלה וזוכה לתמיכה מצד בכירי המשרד, בהם השר יולי אדלשטיין, אך תלויה גם בנתוני התחלואה.

בתוך כך, תוכנית הרמזור צפויה לעבור יישום מחדש בשבוע הבא תוך עריכת מספר שינויים, אחד הבולטים שבהם הוא הורדת הרף הנדרש להגדרת העיר כאדומה מ-7.5 ל-7, כך שיותר יישובים יוגדרו כאדומים.

מנכ''ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי (צילום: משרד הבריאות)
מנכ''ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי (צילום: משרד הבריאות)

מוקדם יותר היום מסר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הערכה אופטימית לקראת הגעת החיסונים נגד הקורונה. בתשובות לשאלות עיתונאים, אמר כי הוא צופה שמנות החיסון הראשון יגיעו לישראל כבר בעוד כחודש, בסוף חודש דצמבר. 

פרופ' לוי סייג את דבריו בנוגע לאמירה זו, אך ציין כי הוא צופה שמרבית החיסונים יגיעו לישראל ברבעונים הראשון והשני של שנת 2021, ולאחר מכן. בנוסף, הדגיש פרופ' לוי כי משרד הבריאות לא מתכוון לשנות את החוק הקיים, ולא צפוי לחייב אזרחים להתחסן.