בצל הביקורת על הפיילוט של משרד הבריאות, התכנסה הבוקר (שני) ועדת החוקה, בראשות ח"כ יעקב אשר, כדי לדון בתקנות המתווה שאפשר את פתיחתם של 15 קניונים, וכן את פתיחת השווקים והמוזיאונים. במקביל, ייערך בכנסת דיון בנושא קידום השימוש בטכנולוגיה אזרחית כחלופה במסגרת דיוני הוועדה על הסמכת שב"כ לסייע במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה.    

בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה, יעקב אשר אמר במהלך הדיון: "לא נסכים לאשר הארכה של הפיילוט כמות שהוא, חייבים להרחיב אותו ליותר קניונים ולייצר פיזור גיאוגרפי נכון יותר, אי אפשר לדחוק את כל אזרחי ישראל ל-15 קניונים". הוא אמר: "לצמצם את הכמות הסבירה של קניות במדינה מ-200 ל-15 קניונים, זו פרצה שקוראת ללחץ שאכן הגיע. צריך ללכת על משהו סביר עם פריסה נכונה, לרווח".

בתום הדיון אמר ח"כ אשר: "לא נקבל העתק של הפיילוט- או שמגדילים את הפיילוט ומצדי שיגדילו עד הסוף, עם היגיון גיאוגרפי ופריפריאלי במיוחד ואם לא, שלא יהיה בכלל".נציג משרד המשפטים בדיון אמר: "הפיילוט מוגדר בזמן קצוב ומעבר לחריגה של יום יומיים לא תתאפשר הארכתו".

פתיחת הקניון הגדול בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר: "נבוא עם הצעה לתיקון התקנות עם פיזור אחיד של אנשים שיאפשר כניסה של יותר מ-10 אנשים לחנויות". הוא הוסיף: "אם הפיילוט יצליח, נערוך דיון בקבינט". הוא אמר שאף על פי שלא הגיעו למקדם ההדבקה המתוכנן, "יש למצוא פתרונות שיאפשרו ללכת קדימה עם החמרה של התו הסגול".

בפתח הדיון, אמר אשר כי "החורף הגיע ואנשים צריכים בגדים להלביש את הילדים ולרכוש דברים מעבר למוצרי מזון, ולכן אין ספק שגם מבחינת האוכלוסייה וגם מבחינת ההיבט הכלכלי, מאחורי כל חנות שנפתחת יש משפחה שמתפרנסת. לכן אנחנו מצד אחד מברכים מאוד על עצם ההחלטה לפתוח את הקניונים, מאחר וכבר דאגנו לפתיחה של חנויות הרחוב, וכעת הממשלה נכנסה לפיילוט. אני מקווה שישכנעו אותי בקריטריונים שלו. אני די חצוי בעניין. מצד אחד אנו שמחים שזה קורה, אך מצד שני אני חושב שזה לא קורה מספיק. אני גם לא בטוח עד כמה ההגדרות שנעשו פה הן נכונות ומשקפות, האם עומד מאחורי זה משהו שוויוני אמיתי ונכון או שלא. לכן אני בא אל הדיון היום די פתוח אבל עם הרבה שאלות ואני מקווה שיהיו לנו גם תשובות לעניין הזה".

יו"ר ועדת החוקה על פיילוט הקניונים. צילום: ערוץ הכנסת

כזכור, רבים חיכו לרגע שהקניונים ייפתחו, וביום שישי האחרון זה קרה, אך בקניונים רבים נוצרו תורים ארוכים ועומסים, ובמשרד הבריאות מתכוונים לבדוק את המתווה המיוחד שאושר, לנוכח המראות של הצפיפות והמוני הקונים בחלק מהמקומות.

בתוך כך, ב-12:15 תתכנס בכנסת גם ועדת הקורונה, שתדון בהחזרת הפעילות בענפי הספורט - בליגות הנמוכות בכדור, בחדרי הכושר והסטודיו ובבריכות השחייה.